شناسهٔ خبر: 26185806 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

مهمترین عوارض و صدمات عمل بینی، جراحی پلاستیک و زیبایی

با گسترش عمل جراحی زیبایی و افزایش تقاضا افراد جامعه به تغییرات به ویژه در بینی و صورت، این جراحی‌ها یکی از مسائل تاپ در عرصه جراحی پلاستیک می‌باشند. با تمام پیشرفت‌های برجسته‌ای که در فناوری مربوط به جراحی پلاستیک به دست آمده‌اند این عمل‌های جراحی هم‌چنان دارای جنبه‌های خطرناک و عوارض هستند.

صاحب‌خبر -
مهمترین عوارض و صدمات عمل بینی، جراحی پلاستیک و زیبایی

به گزارش « پارسینه»، امروزه با گسترش عمل جراحی زیبایی و افزایش تقاضا افراد جامعه به تغییرات به ویژه در بینی و صورت خود می‌توان گفت: یکی از مسائل تاپ در عرصه جراحی پلاستیک می‌باشد. با تمام پیشرفت‌های برجسته‌ای که در فناوری مربوط به جراحی پلاستیک به دست آمده‌اند، این عمل‌ها هم‌چنان دارای جنبه‌های خطرناک و عوارض هستند.

هر ساله صد‌ها هزار عمل زیبای و جراحی بینی صورت می‌گیرد و بسیاری از آن‌ها به هیچ‌گونه حادثه و اتفاق ناگواری ختم نشده است. هرچند جراحی‌های زیبایی معمولا بی‌خطر هستند، اما نادیده گرفتن ریسک‌های موجود در عمل جراحی غیرقابل چشم‌پوشی است. در این نوشتار سعی دارد عوارض عمل بینی و مهمترین اثرات منفی جراحی پلاستیک و زیبایی به مخاطبان ارائه دهد.
 
درد‌های جسمی: شایع‌ترین درد‌ها و عوارض جسمی برای افرادی که تحت جراحی‌های پلاستیک مانند عمل بینی قرار گرفته‌اند عبارت هستند از؛ استفراغ، سر درد، حالت تهوع و تحمل طولانی مدت دارد. این درد‌ها هرچند به احتمال زیاد به مرور زمان از بین می‌روند، اما در موارد نادری برخی از این درد‌ها می‌توانند بیش از اندازه طولانی شوند. برخی از عوارض این عمل‌ها منتج به نتیجه بروز التهاب اطراف ناحیه‌ی تحت عمل جراحی زیبایی می‌شود. هرچند مدت زمان مورد نیاز برای التیام هرگونه جراحت و زخمی در بدن امکان دارد از فردی به فرد دیگر بسیار متفاوت است.
 
ریسک‌های جراحی: در همه جراحی‌ها ایجاد لخته‌های خونی، اثر زخم، پس زدن ایمپلنت، بافت مردگی پوست، آسیب‌های عصبی و تجمع رنگدانه‌ها همگی جزء عوارض مرتبط با این نوع از جراحی اند. افراد سیگاری نیز امکان دارد با طولانی شدن دوره‌ی درمان مواجه شوند. همچنین افراد مبتلا به بیماری‌های عروقی به برنامه‌ی درمانی طولانی‌تری نیازمنداند. نارسایی تنفسی، فشار خون و ایست قلبی همگی جزء خطراتی‌اند که درست هنگام عمل جراحی احتمال رخ دادن آن‌ها وجود دارد.

هزینه‌های مالی هنگفت: جراحی پلاستیک و زیبای به‌ویژه جراحی بینی که در ایران بسیار رایج هم است عمل ارزان قیمتی محسوب نمی‌شود. بجز هزینه عمل و پزشک، بیمار نیز برای بهبودی کامل و نتیجه مناسب پس از این عمل جراحی مجبور می‌شود روز‌ها از کار و شغل خود دست بزنند. همه این موارد باعث ایجاد هزینه‌های مالی زیادی می‌شود.

آسیب روانی: ممکن است بعد از مشاهده‌ی نتیجه‌ی جراحی‌های زیبایی، فرد دچار احساس عدم رضایتمندی از نتیجه‌ی کار شود. آنانی که از نتیجه‌ی این عمل راضی نیستند معمولا به سراغ انجام عمل‌های زیبایی یکی بعد از دیگری می‌روند. وقتی انتظارات افراد از لحاظ احساس اقناع درونی تامین نشود حتی معمولا نسبت به پزشک‌شان دچار احساس خشم و نفرت می‌شوند.

حساسیت‌های آلرژیک: وقتی فردی عمل جراحی بینی قرار انجام می‌دهد آگاهی از تمام آلرژی‌های احتمالی برای این افراد بسیار حیاتی است. گاهی نیز دارو‌های لازم پس از عمل جراحی باعث بروز واکنش‌های حساسیتی می‌شوند، بیمار مجبور می‌شود هفته‌ها در تخت خواب و حالت استراحت بماند.

نظر شما