شناسهٔ خبر: 26185480 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جدا کردن کودکان مهاجر از والدین آنها اقدامی «خلاف وجدان» است

کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل از دولت ترامپ خواست اجرای سیاست «تحمل صفر» و جدا کردن مهاجران از فرزندانشان را متوقف کند.

صاحب‌خبر -

جدا کردن کودکان مهاجر از والدین آنها اقدامی «خلاف وجدان» استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه هیل، زید رعد الحسین، کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد، از دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، خواست اجرای سیاست ضدمهاجرتی «تحمل صفر» را که به جدا کردن مهاجران از فرزندانشان در مرزهای جنوبی این کشور (مرز میان مکزیک و آمریکا) منجر شده است، متوقف کند.

وی با اشاره به اینکه در هفته ای اخیر مأموران مهاجرتی آمریکا حدود 2000 مهاجر را بازداشت کرده اند، افزود اینکه مقامات یک کشور از طریق آزار و اذیت کودکان، مانع از ورود والدین آنها به آن کشور شوند، اقدامی خلاف وجدان است.

وی همچنین با استناد به اظهارات رئیس «آکادمی پزشکی اطفال آمریکا»، جدا کردن فرزندان مهاجر از والدینشان را سوء استفاده دولت آمریکا از این کودکان خواند که ممکن است به آسیب های روحی جبران ناپذیری در آنها منجر شود.

گزارش هیل می افزاید بسیاری از مقامات سازمان ملل، در یک ماه گذشته به سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپ در جدا کردن مهاجران از کودکانشان اعتراض و این اقدام را نقض حقوق کوکان و بر خلاف قوانین بین المللی توصیف کرده اند. این در حالی است که نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، با انتقاد از چنین اظهاراتی، مقامات سازمان ملل را به «دورویی» متهم کرد.

در پایان گزارش هیل نیز آمده است دولت ترامپ اوایل سال جاری میلادی اجرای سیاست ضدمهاجرتی «تحمل صفر» را آغاز کرد. طبق این سیاست، کوکان مهاجر و والدین آنها که در مرز (میان آمریکا و مکزیک) بازداشت می شوند از یکدیگر جدا و به طور جداگانه محاکمه می شوند. این اقدام انتقادات شدیدی را در پی داشته است؛ اما ترامپ سعی می کند قانونگذاران دموکرات را مسئول اقدامات خود معرفی کند.

تصاویر منتشرشده همچنین از اقدام غیرانسانی مأموران مهاجرتی آمریکا در نگهداری کودکان مهاجر در قفس های آهنی حکایت دارد. اقدامی که خشم و انزجار جهانی را در پی داشته است. 

انتهای پیام/

انتقاد شدید کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل از سیاست‌ «تحمل صفر» دولت ترامپ

نظر شما