شناسهٔ خبر: 26185403 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

در نشست خنیاگران سرزمین مادری مطرح شد

سوء‌استفاده از نام اهالی موسیقی نواحی

همین تازگی‌ها بود که برای یکی از نوازندگان و اساتید موسیقی نواحی کمپینی راه اندازی شد تا به وضعیت درمان و شرایط زندگی‌اش رسیدگی شود؛ از آن دست کمپین‌ها که آدم‌های زیادی با شور و عشق در آن شرکت می‌کنند اما هرگز ثمره و نتیجه‌اش، روشن نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به همین دلیل بخشی از نشست خبری «خنیاگران سرزمین مادری» هم روز گذشته به همین ماجرا و ابعاد آن اختصاص پیدا کرد. مهر نوشته که این نشست برای تجلیل از عثمان محمدپرست، با حضور هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی نواحی، ایوب سعیدی نوازنده دوتار و محسن سلیمانی رئیس فرهنگسرای ارسباران برگزار شده و ضمن دلایل توجه به موسیقی خراسان در برنامه «خنیاگران سرزمین مادری»، درباره راهکارهای رسیدگی به هنرمندان نواحی نکاتی مطرح شده است.

ایوب سعیدی نوازنده دوتار آموزش استفاده از فضای مجازی را برای هنرمندان ضروری دانسته چون این فضا میتواند بستری باشد برای ارتباط بیشتر مخاطب با موسیقی نواحی و افزوده شدن بر علاقهمندان این موسیقی و هوشنگ جاوید هم تصریح کرده متاسفانه عدهای یاد گرفتهاند از فرزندان این هنرمندان استفاده کنند تا به نام هنرمند پول جمع کنند. اگر این برنامهها در مسیر درست باشد و حمایتها به صورت قانونی صورت بگیرد، شاهد سوءاستفاده از هنرمندان نخواهیم بود. خیلی مهم است هنرمندان ما به مسئولان ارشاد در شهرستانها اعتماد کنند.

بر اساس اظهارات رئیس فرهنگسرای ارسباران، موسیقی توسط استاد عزیز تنها برگزار میشود و ورود برای عموم آزاد است. همچنین این احتمال وجود دارد که عثمان محمدپرست به دلیل مشکلات جسمانی نتواند موفق به حضور در این مراسم شود.

این دوره از همایش «خنیاگران سرزمین مادری» به موسیقی خراسان اختصاص دارد و همراه با تجلیل از عثمان محمدپرست، پنجشنبه ۳۱خرداد برگزار میشود. دور نخست این همایش به موسیقی لرستان اختصاص داشت و دورههای بعدی نیز به موسیقی سایر نواحی خواهد پرداخت.

نظر شما