شناسهٔ خبر: 26184990 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس جمعیت هلال احمر:

هلال احمر برای کاهش تبعات خشکسالی وارد عمل می شود

تهران- ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر گفت: خشکسالی یکی از بحران ها و حوادث غیر مترقبه است که تعدادی از استان های کشور درگیر آن هستند. تبعات و خسارات آن می تواند از زلزله نیز بدتر باشد به همین علت هلال احمر برای کاهش روند خشکسالی و کاهش پیامدهای آن وارد عمل می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، علی اصغر پیوندی روز دوشنبه در دیدار با مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با اشاره به نقش رسانه ها در حوادث غیر مترقبه گفت: ایرنا ستون رسانه های کشور است و خبرگزاری جمهوری اسلامی نقش مهمی در عرصه خبری کشور ایفا می کند.
وی با اشاره به فعالیت های جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر در عرصه های مختلفی کار می کند و گر چه امداد و نجات پیشانی فعالیت های این سازمان است، اما هلال احمر ایران در حوزه های مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز فعالیت های گسترده ای دارد به عنوان مثال سازمان جوانان هلال احمر در کنار معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان به صورت اختصاصی به موضوعات مرتبط با جوانان می پردازد و جزو محدود سازمان هایی است که به صورت تخصصی و فراگیر در این حوزه فعالیت می کند.
به گفته وی افزایش نشاط اجتماعی در میان جوانان موضوعی است که هلال احمر قصد فعالیت بیشتر در این حوزه را دارد.
وی درباره سازمان داوطلبان هلال احمر گفت: در این سازمان قصد داریم به توانمند و قدرتمندتر شدن کانون های اجتماعی کمک کنیم.
رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به وجود 43 حادثه طبیعی در سطح جهان افزود: 34 حادثه از این حوادث در ایران به وقوع می پیوندد و این نشان از حادثه خیز بودن کشورمان دارد.
وی در ادامه با بیان برخی حوادث که کشور را تحت تاثیر قرار داده، گفت: هم اکنون استان هایی همچون سیستان بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی با خشکسالی مواجه هستند که جزو بحران ها و حوادث غیر مترقبه کشور محسوب می شوند.
پیوندی افزود: خشکسالی در پاره ای مواقع می تواند آثار زیانبارتری حتی بدتر از زلزله داشته باشد و هلال احمر می تواند از طریق آموزش های عمومی برای کاهش مصرف و مصرف صحیح آب در کمک به کاهش آثار ناشی از خشکسالی و همچنین کاهش روند خشکسالی کمک کند.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.
این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تامین احترام انسان ها و کوشش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.
جمعیت هلال احمر در حال حاضر در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.
همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می کند.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از 90 سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.
اجتمام*3377 * 3063

نظر شما