شناسهٔ خبر: 26184490 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترزا می اعلام کرد:

مالیات ها در انگلیس برای تامین هزینه بهداشت افزایش می یابد

لندن – ایرنا – نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه طی اظهاراتی جنجال‌برانگیز از افزایش مالیات‌ها در جهت تأمین هزینه‌های سازمان خدمات بهداشت ملی این کشور (NHS) خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، 'ترزا می' که از سوی منتقدین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تحت‌فشار قرار دارد تا مزیت برگزیت در بهبود وضعیت بهداشت و سلامت این کشور را ثابت کند، به‌تازگی اعلام کرده است که بودجه این بخش را ظرف 4 سال آینده به میزان 20 میلیارد پوند افزایش خواهد داد.
او امروز طی اظهاراتی در بیمارستان «رویال فری» در شمال لندن توضیح داد که بخشی از این هزینه از اعتبار عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا در دوره پسا برگزیت تأمین خواهد شد و بخش دیگر آن، از سوی مالیات‌دهندگان این کشور با پرداخت رقمی «عادلانه و جزئی» محاسبه می‌شود.
انگلیس در حال حاضر در حدود 114 میلیارد پوند اعتبار برای سازمان ان.اچ.اس تخصیص داده است. طرفداران برگزیت ازجمله بوریس جانسون (وزیر امور خارجه) ایان دانکن اسمیت (وزیر اسبق کار و امور بازنشستگی)، نایجل فاراژ (رهبر اسبق حزب استقلال انگلیس) و شمار دیگری از سیاستمداران برجسته این کشور پیش از همه‌پرسی سال 2016 مدعی بودند که با خروج از اتحادیه اروپا، هزینه عضویت در این اتحادیه به‌حساب بخش بهداشت منظور خواهد شد. به گفته آن‌ها انگلیس هفته‌ای 350 میلیون پوند به اتحادیه اروپا عضویت می‌پردازد.
بااین‌حال منتقدین برگزیت بر این باورند که اول اینکه سود حاصل از عضویت در نهادهای تجاری و اقتصادی اتحادیه اروپا، به هزینه‌های آن می‌چربد؛ دوم تسویه‌حساب خروج از اتحادیه اروپا که نزدیک به 40 میلیارد پوند برآورد شده، دست‌کم تا چند سال آینده جایی برای مانور مالی این کشور باقی نمی‌گذارد؛ و سوم ارزیابی مؤسس های پژوهشی نشان می‌دهد که انگلیس با چالش‌های تجاری قابل‌توجهی در دوره پسا برگزیت مواجه خواهد بود.
در همین پیوند «جاناتان اشوورث» وزیر بهداشت کابینه در سایه انگلیس اظهار کرد که طرح جدید دولت این کشور پس از هشت سال اجرای سیاست ریاضتی 'بی‌معنی' و غیرقابل‌قبول است. وی گفت: ' سال‌ها است که مردم برای دریافت خدمات درمانی بهتر انتظار می‌کشند. این در حالی است که نخست‌وزیر حتی نتوانست اعلام کند که این طرح چه زمانی منجر به بهبود وضعیت و کاهش لیست انتظار بیماران خواهد شد.'
سازمان خدمات بهداشت ملی انگلیس (ان اچ اس) برای اولین بار در سال 1948 و پس از پایان جنگ دوم جهانی به‌منظور ارائه خدمات درمانی به آسیب دیدگان و مجروحان جنگی راه‌اندازی شد و در حال حاضر با داشتن یک‌میلیون و 600 هزار کارمند، به‌صورت رایگان به مردم انگلستان خدمات بهداشتی ارائه می‌کند.
این نهاد بهداشتی در حدود 65 میلیون تن را در سراسر انگلستان ( انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) تحت پوشش قرار داده، اما علاوه بر مشکلات مالی، با بحران کمبود نیروی انسانی نیز مواجه است. این معضل در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و محدود شدن به‌کارگیری نیروهای پزشکی از خارج انگلیس به‌ویژه از اروپا، تشدید خواهد شد.
کمبود شدید نیروی انسانی، سبب شده است که بیماران برای درمان باید در نوبت‌های انتظار طولانی بمانند که این مساله به نارضایی شدید در انگلیس دامن زده است.
آخرین گزارش عملکرد سازمان بهداشت ملی انگلیس، نشان می‌دهد که دست‌کم 100 هزار بیمار در زمستان سال گذشته به دلیل افزایش شمار بیماران و کمبود امکانات برای رسیدگی به آن‌ها ساعت‌ها در آمبولانس انتظار کشیده‌اند. این گزارش می‌افزاید که در جریان ازدحام ایام کریسمس، 20 تن در اثر انتظار بسیار طولانی در آمبولانس‌ها جان‌باخته‌اند.
اروپام ** هـ ن *شبس*1488 **

نظر شما