شناسهٔ خبر: 26184167 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

صبح دیروز انجام شد؛

اعدام محمد ثلاث، عامل شهادت ۳ مامور ناجا

صاحب‌خبر -

حکم قصاص محمدرضا ثلاث باباجانی عامل شهادت ۳ مامور نیروی انتظامی سحرگاه دیروز اجرا شد.
محمدرضا ثلاث باباجانی در تاریخ ۳۰ بهمن و درپی تجمع غیرقانونی آشوب‌گران در گلستان هفتم از خیابان پاسداران، با راندن اتوبوس به سمت ماموران نیروی انتظامی آنان را هدف تهاجم عمدی خود قرار داده که منتهی به شهادت سه نفر از ماموران شده بود.
نامبرده در جریان تحقیقات، ضمن اقرار به عمدی بودن اقدام خود از جمله راندن و هدایت اتوبوس به سمت ماموران ناجا، علت را عصبانیت و خشم اعلام کرده است.
دادگاه طی دادنامه‌ مورخ ۲۸ اسفند ۹۶ متهم را از بابت سه فقره قتل عمدی به سه بار قصاص نفس محکوم نمود و فرجام‌خواهی محکوم‌علیه طی دادنامه‌ مورخ ۳ اردیبهشت امسال صادره از شعبه‌ ۳۹ دیوان عالی کشور مردود شناخته شد. متعاقباً با وصول پرونده به دادسرا و با عنایت به تقاضای اولیای دم هر سه شهید، مراحل استیذان از رئیس قوه قضاییه برای اجرای قصاص نفس طی شد و حکم قصاص سحرگاه روز دوشنبه مورخ ۲۸ خرداد اجرا گردید. 

اجرای حکم قاتل بنیتا
همچنین محکوم‌علیه محمد وفایی در تاریخ ۲۹ تیر سال گذشته خودروی پراید سفید رنگ متعلق به پدر بنیتا قلعه‌نویی را در حالی که کودک هشت ماهه نیز در صندلی عقب خودرو حضور داشته، به سرقت برد.
این فرد متعاقباً خودروی حامل کودک را در خیابانی رها می‌کند که در نهایت منجر به فوت طفل هشت ماهه در اثر نرسیدن اکسیژن و گرمای زیاد می‌گردد. با دستگیری متهم در تاریخ ۳ مرداد و انجام تحقیقات، وی ضمن اقرار به سرقت خودرو، اتهام خود درخصوص طفل هشت ماهه را نیز پذیرفت.
این پرونده با صدور کیفرخواست از ناحیه‌ دادسرای جنایی تهران، در شعبه‌ ۹ دادگاه کیفری یک تهران مورد رسیدگی قرار گرفته و منتهی به صدور حکم قصاص نفس محمد وفایی با پرداخت تفاضل دیه زن و مرد شد. دادگاه همچنین از بابت اتهام سرقت و رها نمودن طفل، مجازات حبس و شلاق تعزیری مقرر نمود.
حکم صادره با رد فرجام‌خواهی محکوم‌علیه ابرام و پس از طی مراحل استیذان و پرداخت مابه‌التفاوت دیه، حکم قصاص سحرگاه دیروز در زندان رجایی‌شهر اجرا شد.

نظر شما