شناسهٔ خبر: 26183768 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

کشف بیش از 4 تن مواد افیونی در دو استان شرقی

چهار هزار و 99 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

صاحب‌خبر -


  سرویس شهرستانها:

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و 102 کیلوگرم مواد مخدر در سه عملیات ضربتی توسط یگان‌های پلیس استان کشف و پنج قاچاقچی حرفه‌ای و سابقه‌دار در این رابطه دستگیر شدند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احمد طاهری اظهار داشت: ماموران انتظامی میرجاوه در سلسله عملیات مبارزه با قاچاقچیان مسلح، با هدایت و پشتیبانی پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان در عملیاتی مشترک با پلیس استان یزد، باند بزرگی که با استفاده از خودروهای تیزرو، قصد جابه‌جایی مواد افیونی در منطقه را داشتند، شناسایی کردند.
وی افزود: پس از چندین هفته اقدامات شبانه‌روزی و رصد مسیرهای تردد اعضای این باند، روز گذشته یگان‌های عملیاتی پلیس با شناسایی خودروهای قاچاقچیان در یک درگیری مسلحانه علاوه ‌بر دستگیری یک نفر از سوداگران مرگ و توقیف یک دستگاه خودرو پژو پارس، یک هزار و 826 کیلوگرم تریاک و یک قبضه سلاح کلاش به همراه مقادیر قابل توجهی مهمات کشف کردند.
وی تصریح کرد: در یک عملیات مشترک دیگر، ماموران انتظامی شهرستان‌های ایرانشهر و نیکشهر یک باند قاچاق مواد مخدر را در مسیرهای ارتباطی ایرانشهر - دلگان شناسایی کرده و با آنان درگیر شدند.
جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در این درگیری مسلحانه دو سوداگر مرگ دستگیر و 775 کیلوگرم تریاک از خودرو پژو 405 قاچاقچیان کشف شد.سرهنگ طاهری گفت: همچنین ماموران انتظامی زاهدان باند مسلح دیگری را در حال جابه‌جایی مواد مخدر شناسایی کردند که قاچاقچیان به محض مشاهده تیم‌های عملیاتی پلیس با آنان درگیر شدند.
وی با اشاره به توقیف خودروی تویوتا سوداگران و دستگیری دو قاچاقچی گفت: پلیس همچنین از سوداگران مرگ 501 کیلوگرم تریاک کشف و ضبط کرد.
فرمانده مرزبانی استان هرمزگان هم گفت: مرزبانان  مستقر در شهرستان‌های مرزی پارسیان و سیریک در راستای برخورد قاطع با قاچاقچیان مواد مخدر موفق شدند طی دو عملیات با ناکام کردن قاچاقچیان از ورود 977 کیلوگرم مواد مخدر شامل تریاک و حشیش به کشور جلوگیری کنند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ علی‌اصغر خرم‌روی اضافه کرد: در این رابطه سه سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی استان معرفی شدند.
سرهنگ علی‌اصغر خرم‌روی افزود: همچنین در این عملیات‌ها یک دستگاه خودرو، یک دستگاه موتورسیکلت و یک فروند شناور که در امر جا‌به‌جایی مواد مخدر فعالیت داشتند توقیف و از چرخه فعالیت خارج شدند.

نظر شما