شناسهٔ خبر: 26183642 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

      
      ویزای جعلی
اصفهان – خبرنگار کیهان: رئیس پلیس فتای اصفهان گفت: فردی كه با راه‌اندازی صفحه‌ای دریکی از شبکه‌های اجتماعی با تبليغات فريبنده و تحريك افراد براي اخذ ويزای توريستي از آنها كلاهبرداری می‌کرد ازسوی مأموران پليس فتای استان شناسايی و دستگير شد.
سرهنگ «سید مصطفی مرتضوی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از انجام یکسری کارهای تخصصی موفق شدند متهم را که فردی ۳۵ ساله و ساکن اصفهان بود شناسایی و دستگیر کنند.
این مقام مسئول عنوان داشت: فرد دستگیرشده هنگامی‌ که با مستندات پلیس روبر شد به بزه انتسابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
دستگیری سارق مسلح
زاهدان – خبرنگار کیهان : فرمانده انتظامی زاهدان از کشف سرقت مسلحانه در کمتر از پنج ساعت در این شهرستان خبر داد.
علی عارف نژاد اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره سرقت مسلحانه خودرو واقع در شهر زاهدان بلافاصله بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: ماموران در تعاقب پایش‌های اطلاعاتی ردی از سارقان مسلح در یکی از خیابان‌های زاهدان پیدا و عملیات دستگیری سارقان مسلح را آغاز کردند.
این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: از آنجایی که ماموران در صدد کشف سرقت مسلحانه برآمده بودند، سارقان عرصه را برخود تنگ دیده و در یکی از محله‌های شهر زاهدان خودرو سرقتی را رها و از محل متواری شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان با اشاره به اینکه در این حادثه راننده خودرو در اثر اصابت گلوله به قتل رسیده است، خاطرنشان کرد: تلاش پلیس برای دستگیری قاتلان ادامه دارد.
کلاهبرداری با روش انرژی درمانی
​ارومیه – ایسنا : فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری پزشک قلابی در ارومیه خبر داد.
سرتیپ ناصر اصلانی با اشاره به اینکه ماموران موفق شدند متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه در مطب خود دستگیر کنند ، افزود: در استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد متهم دارای پنج فقره سابقه کیفری است.
وی با بیان اینکه تاکنون 44 پرونده شکایت از این پزشک قلابی اخذ شده تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های پلیسی به مبلغی بالغ بر سه میلیارد و 690 میلیون ریال کلاهبرداری از شهروندان در سطح شهرستان ارومیه اعتراف کرده که پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضایی شد.
کشف مواد مخدر
یزد – خبرنگار کیهان: رئیس‌مبارزه با مواد مخدر استان یزد از دستگیری دو سودا گر مرگ و کشف ۱۵۰ کیلو تریاک در عملیات ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان خبر داد.
سرهنگ محمد حسین ستوده نیا گفت: ماموران پلیس دو قاچاقچی حرفه‌ای را تحت نظر قرار داده و هنگامی که آنها قصد خروج از استان را داشتند دستگیر و در بازرسی از خودرو آنها ۱۵۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و متهمان را به مراجع قضائی معرفی کردند.
وی اضافه کرد: پلیس همچنین در بازرسی از یک خودروی سنگین در محورهای مواصلاتی 181 کیلوگرم تریاک را کشف و ضبط کرد.
هلاکت شرور مسلح
زاهدان – باشگاه خبرنگاران جوان : جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در درگیری مسلحانه بین اشرار مسلح و نیرو‌های پلیس یکی از اشرار مسلح به هلاکت رسید ودونفر دیگر دستگیر شدند.
سرهنگ احمد طاهری افزود: ماموران انتظامی پاسگاه شهید تردست شهرستان زاهدان حین گشت زنی در محدوده استحفاظی و منطقه گوربند به یک دستگاه پژو پارس با سه سرنشین مشکوک شده و دستور ایست دادند.
وی افزود: سرنشینان پژو پارس بدون توجه به دستور ایست پلیس، شروع به تیراندازی به سوی ماموران کردند که در این درگیری ماموران با تعقیب اشرار ضمن به هلاکت رساندن یک نفر از اشرار دو نفر دیگر از آنان را دستگیر گردند.
طاهری  تصریح کرد: ماموران در پاکسازی از منطقه درگیری موفق به کشف یک قبضه اسلحه کلاش، پنج تیغه خشاب، یک قبضه اسلحه شکاری و تعداد سه تیغه چاقو شدند.
تخریب منزل
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: در اثر ترکیدگی لوله آب در یکی از مناطق شهر اصفهان، دو منزل تخریب، شش شهروند مجروح و به 40 تن تخمه آفتابگردان خسارت وارد شد.
سرهنگ حسن یار دوستی اظهار داشت: در اثر اين حادثه دو باب منزل مسکوني 50 درصد تخريب، کليه وسايل منازل از بين رفته و يک دستگاه سواری پرايد نیز بر اثر ريرش ديوار بر روي آن دچار خسارت شده بود.
وی اضافه کرد: حال عمومي مصدومان اين حادثه رضايت بخش است .
زمين‌ خواری
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي استان گلستان از کشف يك فقره زمين خواري در مناطق تفريحي و گردشگري «علي آباد كتول» خبر داد.
سرتیپ علي اكبر جاويدان گفت: طي تحقيقات به عمل آمده، مشخص شد متهم بيش از دو هزار و 160 مترمربع از اراضي ملي به ارزش 13 ميليارد و 14 ميليون ريال را به صورت غيرمجاز تصرف كرده است.
وی ادامه داد: با هماهنگي مراجع قضائي و اداره منابع طبيعي، متهم دستگير و در تحقيقات تخصصي به دليل نداشتن مدارک مبني بر اثبات مالکيت به جرم خود اعتراف کرد
کالای قاچاق
بوشهر – فارس : فرمانده پایگاه دریابانی بندرلنگه از کشف انواع کالای قاچاق در مرزهای آبی این شهرستان خبر داد.
محمد ثابت گفت: با شناسایی و توقیف یک فروند شناور و در بازرسی دقیق از آن 40 دستگاه ماشین ظرف‌شویی، 161 دستگاه ماشین لباسشویی، 231 دستگاه تلویزیون، 111 دستگاه کولر اسپیلت، 28 دستگاه یخچال، 19 هزار و 500 کیلوگرم گردو، دو هزار کیلوگرم لیموخشک، دو هزار و100 کیلوگرم پارچه، 46 هزار و 40 کیلوگرم برنج، 40 هزار و 800 پاکت آبمیوه، 33 هزار و 984 ثوب البسه، 222 حلقه لاستیک خودرو، 286 تکه ظروف آشپزخانه، سه هزار و 120 جفت کفش و... که خارج از مجوز قانونی بارگیری شده بود را کشف شد.
وی اضافه کرد: در این رابطه شش متهم دستگیر و تحویل مراجع مسؤول شدند.
ثابت تصریح‌کرد: کارشناسان، ارزش ریالی کالاهای کشف در این عملیات را 41 میلیارد و 500 میلیون و 400 هزار ریال برآورد کرده‌اند.
تصادف خونبار
مشهد – خبرگزاری صدا و سیما: رئیس پلیس راه سبزوار گفت: حادثه رانندگی در محور سبزوار – روداب، یک کشته و سه مجروح بر جای گذاشت.
سرهنگ علی فتحی افزود: این حادثه بر اثر واژگونی یک دستگاه خودرو سواری پژو 405 رخ داد.
وی،سرعت زیاد و ناتوانی راننده در مهار خودرو را علت وقوع این حادثه اعلام کرد.
نجات از عمق چاه
اهواز – ایسنا : رئیس‌سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول از نجات مردی که به یک حلقه چاه آب به عمق ۴۰ متر سقوط کرده بود، خبر داد.
عبدالحسین معظم‌فر افزود: پس از تماس یکی از شهروندان، ستاد فرماندهی عملیات سریعا اکیپ امداد و نجات سازمان را به محل حادثه اعزام و بلافاصله اقدام به نجات جان حادثه دیده کردند.

نظر شما