شناسهٔ خبر: 26183250 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

اعطای نشان مرغوبیت به ۸۱ اثر صنایع دستی سیستان و بلوچستان

صاحب‌خبر -
 

زاهدان – خبرنگار اطلاعات: هشتاد ویک اثر صنایع دستی سیستان و بلوچستان تاکنون موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اعلام کرد : سوزن دوزی، خامه دوزی، سفال کلپورگان، سواس و پریوار دوزی از جمله مهمترین آثار صنایع دستی سیستان و بلوچستان هستند که با توجه به برخورداری از کیفیت، ترکیب رنگ، نحوه تولید، خلاقیت، نوآوری موفق به کسب نشان ملی مرغوبیت شده اند.

علیرضا جلال زایی با اشاره به این که سیستان و بلوچستان جزو استان های برتر کشور در زمینه صنایع دستی است، گفت: سفال، خامه دوزی و سوزن دوزی سیستان و بلوچستان نیز دارای نشان یونسکو هستند. وی با اعلام این که سایت فروش صنایع دستی سیستان وبلوچستان بزودی برای فروش آثار صنایع دستی در داخل و خارج از کشور فعال می شود،افزود: راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در زاهدان نیزبا مشارکت شهرداری در دستور کاراین اداره کل قرار دارد.

فعالیت نخستین دپارتمان تحقیق و نوآوری صنایع دستی سیستان و بلوچستان نخستین دپارتمان تحقیق و نوآوری صنایع دستی مستقر در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان فعال شد.دکتر جلال زایی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری سیستان و بلوچستان اعلام کرد :این دپارتمان که به صورت تخصصی بر روی طراحی نوآورانه ، برند سازی ،تجاری سازی و بسته بندی صنایع دستی استان کار می کند ،تا کنون برای ۱۷۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است که ۱۵ نفر به صورت دائمی و بقیه خانگی مشغول به کار هستند.

محصولات این دپارتمان که با برند سوچن (در زبان بلوچی به معنای سوزن) تولیدمی شود، تاکنون به کشورهای استرالیا، سوئد و اسپانیا صادر شده است.

نظر شما