شناسهٔ خبر: 26183017 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

توافق مسکو و ریاض برای تداوم همکاری اوپک با غیراوپک

پیشنهاد عربستان برای برگزاری اجلاس سران اوپک و غیراوپک، پیش بینی رکوردشکنی تولید نفت بزرگترین میدان نفتی آمریکا، افزایش پالایش نفت چین و توافق مسکو و ریاض برای ادامه توافق کاهش تولید و همکاری ها از مهمترین خبرهای جهان انرژی در 24 ساعت گذشته بوده است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت انرژی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، مسکو و ریاض این توافق کلی را دارند که چارچوب همکاری سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش باید نهادینه و برای نظارت بر بازار نفت و اقدام مشترک در صورت لزوم، تا سال 2019 میلادی و فراتر از آن تمدید شود.

در این بیانیه به نقل از «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه، اعلام شده است که 2 کشور یاد شده قصد دارند توافق مشترک امضا کنند که همکاری آنها در بخش انرژی را به سطحی تازه می‌رساند.
یک منبع از کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: عربستان و روسیه از کوشش سختی که در یک سال و نیم گذشته برای کاهش تولید نفت انجام شده است، قدردانی می‌کنند و قصد دارند به این همکاری ادامه داده و آن را در قالب یک چارچوب دائمی نهادینه کنند.

پیشنهاد عربستان برای برگزاری اجلاس سران اوپک و غیراوپک
به گزارش رویترز، 2 منبع آگاه اعلام کردند عربستان قصد دارد در سال جاری میلادی نشستی با حضور رهبران نفت اوپک و متحدانش در این کشور برگزار کند.
یک منبع اوپکی این اجلاس را ایده ای اولیه توصیف کرد که به یک پیشنهاد منسجم خواهد انجامید. ریاض و مسکو در هفته جاری نخستین گام را برای ایجاد چارچوب بلندمدت همکاری میان ملل اوپک و غیراوپک بداشتند./ایرنا
 

نظر شما