شناسهٔ خبر: 26182830 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاشت ایمپلنت با تعرفه دولتی

مسئول بهداشت دهان و دهان مرکز بهداشت شهدای والفجر از ارائه خدمات سلامت دهان و دندان با تعرفه دولتی در مراکز دندانپزشکی زیرمجموعه این مرکز، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسنعلی کاظمی مسئول بهداشت دهان و دهان مرکز بهداشت شهدای والفجر گفت: دندان‌ها نقش اساسی در جویدن مواد غذایی، تغذیه، حفظ زیبایی چهره و لبخند، تلفظ صحیح کلمات و کمک به سلامت روحی و روانی دارند و سلامت آن‌ها به کمک استفاده درست از مسواک، خمیر دندان مناسب و همچنین نخ دندان و گاهی دهانشویه تامین می‌شود.

وی با معرفی مراکز بهداشتی شهری زیر مجموعه مرکز بهداشت شهدای والفجر، از مرکز امام صادق (ع)، مرکز حضرت ابوالفضل (ع)، مرکز محسن افتخار، مرکز مکتب جعفری، مرکز احمد بن موسی (ع)، مرکز سعدی، مرکز نمازی، مرکز طالقانی، مرکز اکبرآباد و مرکز امام حسن مجتبی (ع) نام برد و افزود: مراکز بهداشتی روستایی نیز شامل مرکز تفیهان، مرکز ظفرآباد، مرکز کفترک، مرکز داریون و مرکز دیندارلو است.

کاظمی ادامه داد: در این مراکز خدمات معاینه، کشیدن، ترمیم، جرمگیری، پالپوتومی، فیشورسیلانت و فلورایدتراپی ارائه می‌شود که در مرکز امام صادق (ع) علاوه بر خدمات عمومی، خدماتی تخصصی از قبیل عصب‌کشی دندان (اندو)، ترمیم‌های تخصصی، ارتودنسی، پریو، پروتز و ایمپلنت نیز ارائه می‌شود.

مسئول بهداشت دهان و دهان مرکز بهداشت شهدای والفجر، از دست دادن دندان‌ها را موجب پیامد‌های مخربی در سلامت عمومی و ناحیه فک و صورت دانست و اضافه کرد: برای جلوگیری از این مشکل، پروتز مناسب جایگزین می‌شود که شامل گروه متحرک، بریج‌های ثابت و ایمپلنت است و در صورت وجود شرایط مناسب، درمان ایمپلنت می‌تواند بهترین گزینه باشد.

وی، عامل اصلی پوسیدگی را پلاک دندانی برشمرد که برای کاهش آن باید ضمن مقاوم سازی دندان، انجام معاینه مرتب و از بین بردن پلاک ها، زمینه‌های ایجاد آن نیز کنترل شود.

کاظمی یادآور شد: در راستای دسترسی آسان‌تر به این خدمت، درمانگاه دندانپزشکی امام صادق (ع) از ابتدای خرداد، با تعرفه دولتی، پذیرای مراجعان است.

انتهای پیام/ن

کاشت ایمپلنت با تعرفه دولتی در شیراز

نظر شما