شناسهٔ خبر: 26182751 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

ظریف: کلاهک‌های هسته‌ای در دستان رژیمی است

وزیر خارجه ایران در شبکه اجتماعی توئیتر با اشاره به شمار کلاهک‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی خواستار پرداختن به «تهدید‌های واقعی» علیه منطقه شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران روز دوشنبه با ارائه آماری از شمار کلاهک‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی خواستار بحث درباره تهدید‌های این رژیم در منطقه شد.

وی در توئیتر نوشت: «دست‌کم ۸۰ کلاهک هسته‌ای در خاورمیانه وجود دارند. هیچکدام از آن‌ها در ایران نیستند، بلکه در اختیار (رژیم) جنگ‌طلبی هستند که بی‌وقفه درباره «بلندپروازی‌های» جعلی ایران ناله می‌کند. زمان آن است که به بحث‌های معطل‌مانده درباره تهدید‌های واقعی علیه منطقه و فراسوی آن بپردازیم.»

ظریف: کلاهک‌های هسته‌ای در دستان رژیمی است

در عکسی که آقای ظریف از یک جدول اندیشکده سیپری منتشر کرده در مجموع ۳۵۷۰ کلاهک هسته‌ای آماده شلیک در دنیا وجود دارند که ۱۷۵۰ کلاهک متعلق به آمریکا، ۱۶۰۰ کلاهک متعلق به روسیه، ۱۲۰ کلاهک متعلق به انگلیس و ۲۸۰ کلاهک متعلق به فرانسه هستند.

ستون دیگری از جدول که مربوط به «کلاهک‌های دیگر» است نشان می‌دهد مجموعاً ۱۰۷۱۵ کلاهک در دنیا وجود دارند که سهم آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین، هند، پاکستان، رژیم صهیونیستی و کره شمالی به ترتیب ۴۷۰۰، ۵۲۵۰، ۹۵، ۲۰، ۲۸۰، ۱۳۰-۱۴۰، ۱۴۰-۱۵-، ۸۰ و ۱۰-۲۰ عدد است.

نظر شما