شناسهٔ خبر: 26182669 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با مدیریت استراتژیک می توانیم مانع انفعال درون سازمانی شویم

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر گفت: شناخت ماموریت ها و برنامه ریزی دقیق در راستای رسیدن به اهداف شرکت، اولین گام در تفکر استراتژیک است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، فرهاد افشار در جلسه شورای معاونین به توصیف مسائل جاری و سیاست های کلی شرکت پرداخت و اظهار داشت: لازم است جلسات شورای معاونین به صورت منظم و با هدف بررسی عملکردها، هماهنگی لازم در اجرای امور و تعامل هر چه بیش تر معاونین برگزار شود.

وی با تاکید بر این که ما به دنبال استراتژی محور کردن شرکت هستیم، افزود: در دنیای امروز سازمان هایی که استراتژی را در دستور اصلی کار خود قرار داده اند، نیروی انسانی را به صورت کاملا متفاوت و در راستای اهداف شرکت بسیج می کنند.  

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر گفت: در استراتژی نیروی انسانی، از معاونین و مدیران بالا دست انتظار می رود تا برای تک تک اعضای زیر مجموعه ی خود هدف تعیین کنند و در بازه ی زمانی مشخص پی گیر خروجی کار باشند. وی تصریح کرد: راه دستیابی به هدف باید توسط زیر مجموعه نو آفرینی و خلق شود و در این صورت می توانیم ادعا کنیم که مدیریتی اثر بخش بر زیر مجموعه ی خود داریم.

در ادامه افشار با تکیه بر این نکته که از بحث های حائز اهمیت در شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر، وجود افراد متناظر در مناطق است، اظهار داشت: این افراد به عنون حلقه ی شناسایی و اجرایی شرکت در سطح شهر مخاطب ما هستند و لازم است در تدوین شاخصه های این افراد و تعیین ساختار اجرایی در مناطق در جریان امور شرکت قرار گیرند.

وی افزود: برای هموار شدن این مسیر نیازمند شیوه های گوناگون هستیم و گام اول در این امر، برپایی کارگاه آموزشی است که به زودی با حضور مجموعه ی متناظر اجرایی ما در مناطق برای دستیابی به درک مشترکی از مفاهیم سازمان برگزار می شود.

افشار در پایان بر اهمیت بالای جلسات شورای معاونین تاکید کرد و ادامه داد: پی گیری کامل در راستای رسیدن به اهداف برنامه ریزی شده، متمرکز بودن بر کار ، پشتیبانی واحد ها از یکدیگر، ارائه ی گزارش عملکرد و توصیف پیش رفت امور در ابتدای هر جلسه می تواند از برکات تشکیل این شورا باشد.

نظر شما