شناسهٔ خبر: 26182213 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

صالحی: از منافع ملی به نحو احسن دفاع می کنیم

رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه حضور در اجلاس اسلوفروم در نروژ گفت: امیدواریم بتوانیم به نحو احسن از منافع ملی خودمان دفاع کرده و آنچه که حق است را بیان کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، علی اکبر صالحی امروز- دوشنبه- با بیان این مطلب افزود: بنا به دعوت دولت نروژ، امروز به این کشور آمده ایم که در اجلاس اسلو فروم شرکت کنیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: در این اجلاس تعدادی از مسئولین ارگان های جهانی و بین المللی مانند سازمان ملل و وزیران خارجه و همچنین کارشناسان سیاسی کشورهای مختلف حضور دارند که با آنها صحبت هایی خواهیم داشت و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.
صالحی بیان داشت: در حاشیه اوسلوفروم ملاقات هایی را هم با دبیرکل سازمان ملل و نیز با نخست وزیر و وزیر امور خارجه نروژ خواهیم داشت. همچنین با وزیر مشاور در امور خارجی آلمان هم دیدار خواهیم کرد. ملاقات های متعدد دیگری هم با توجه به بحث برجام و مسایلی که با بیرون رفتن آمریکا از آن پیش آمده ، خواهیم داشت.
رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: قطعا بحث برجام یکی از مهمترین موضوعاتی است که مورد گفت و گو قرار می گیرد و ما مواضع ایران را به طور واضح و شفاف در این اجلاس بیان خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، درنشست اسلو فروم مقامات و شخصیت های بیش از یک 100کشور جهان حضور دارند و در خصوص مهم ترین منازعات جهانی و راهکارهای تحقق صلح بین المللی تبادل نظر می کنند. 
اسلو فروم به عنوان یک نشست هم اندیشی بین المللی که از سوی وزارت خارجه نروژ برگزار و از سوی مرکز گفت و گوی بشر دوستانه سوییس حمایت می شود از سال 2003 با برگزاری نشست های سالانه در ماه ژوئن در اسلو به کانونی برای مذاکره و تبادل نظر در خصوص درگیری های بین المللی از جمله در آفریقا و آسیا تبدیل شده است. 
این نشست با گردهم آوری میانجیگران، بازیگران و تصمیم گیران ارشد بین المللی فضا را برای گفت و گوهای غیررسمی و تبادل نظر و تجربه در جهت تبیین چالش های فرارو و دستیابی به راه حل مناسب برای آن ها براساس مدل چتم هاوس فراهم می کند.
مرکز گفت و گوی بشردوستانه از سال 1999 فعالیت خود را آغاز کرده و به عنوان یک نهاد میانجیگری پیشرو در جهان شناخته شده است.
نروژ از ابتدای دهه 90 در تعدادی از درگیری های بین المللی نقش میانجیگری و ایجاد صلح را ایفا کرده است. 
ایفای این نقش از طریق تسهیل در مذاکرات رسمی، پشتیبانی از کانال های مخفی مذاکره و نیز مشارکت و حمایت از اتحادیه های بین المللی در این روند صورت گرفته است.

نظر شما