شناسهٔ خبر: 26182014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس دانشگاه بوعلی در نشست معاونان پژوهش و فناوری منطقه ۴:

نیازمند آسیب‌شناسی در حوزه پژوهش هستیم/ پذیرش دانشجو در دوره‌های ارشد و دکتری در دانشگاه D۸ از مهرماه

رئیس دانشگاه بوعلی همدان گفت: آسیب‌شناسی در حوزه پژوهش یکی از بحث‌های جدی ما است و این موضوع به صورت جزء در استان‌ها و شهر‌ها بررسی شود تا بتوانیم راهبرد کلی پژوهش آموزش عالی کشور را تدوین کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یعقوب محمدی‌فر، رئیس دانشگاه بوعلی سینا در پنجمین اجلاس شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی معاونان پژوهش و فناوری منطقه ۴ کشور گفت: در سال‌هایی که از قدمت آموزش عالی در ایران می‌گذرد، پیش از حد به مدرک‌گرایی گرایش پیدا کرده‌ایم و برخی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها که با دانش کم از دانشگاه وارد جامعه شده اند موجب انتقاد جامعه به دانشگاه شده‌اند.

وی افزود: در بخش پژوهش باید پژوهش‌های‌مان را طبقه‌بندی کنیم و پژوهش‌های توصیفی، کاربردی و بنیادی را تفکیک کنیم و میزان و سهم هر یک را مشخص کنیم.

محمدی‌فر گفت: ایجاد شبکه‌های ارتباطی در استان‌ها شامل شبکه‌های ارتباطی بین اساتید، آزمایشگاه‌ها و نیاز‌های پژوهشی کشور از ضروریات افزایش نقش پژوهش در توسعه کشور است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در ادامه خاطرنشان کرد: جایگاه دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی اخیر لایدن، ارتقا یافته است که این دستاورد مهم در نتیجه زحمات اعضای هیأت علمی و دانشجویان این دانشگاه است.

وی تصریح کرد: سعی داریم که سطح بین‌المللی دانشگاه بوعلی سینا را نیز افزایش دهیم و در این راستا دانشگاه بین‌المللی D۸ با همکاری دانشگاه بوعلی سینا فعالیت خود را آغاز کرده است و از مهرماه در دوره‌های ارشد و دکتری پذیرش دانشجو خواهد داشت.

لازم به ذکر است، انتخاب دبیر منطقه یکی از برنامه‌های این اجلاس بود که پس از انجام رای‌گیری، غلامحسین مجذوبی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بوعلی سینا، با کسب ۱۳ رای، دبیر شورای معاونین پژوهش و فناوری منطقه ۴ شد.

نظر شما