شناسهٔ خبر: 26181997 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات:

مفاد نامه «مذاکره مستقیم با آمریکا» خلاف امنیت ملی است

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به نامه‌ی شماری از فعّالان اصلاح‌طلب برای مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: این افراد، بیش‌تر از روی عقده‌های شخصی نسبت به جمهوری اسلامی و مردم ایران این نامه را نوشتند و باید با آنان برخورد شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، محمّدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با اشاره به نامه تعدادی از فعّالان اصلاح‌طلب به مقامات کشور، مبنی بر مذاکره مستقیم و بدون قید و شرط با آمریکا، اظهار داشت: این بی‌انصافی است که کسی بخواهد با اقدام خود، به امنیت ملّی و تمامیت ارزی کشور آسیب بزند و در پازل دشمن بازی کند.

وی با بیان اینکه کشور در وضعیت بسیار حساسی قرار دارد، به خروج آمریکا از برجام و اقدامات ضد‌ّایرانی این کشور اشاره کرد و تصریح کرد: در چنین شرایطی، نگاشتن نامه مزبور، نشان از تزلزل و ضعف نگارنده گان آن دارد.

فومنی ادامه داد: وقتی می‌بینیم که آمریکا به طور علنی عهدشکنی و خیانت می‌کند و حتی کشور‌های دوست خود نیز اقدامات این کشور را محکوم می‌کنند، نوشتن چنین نامه‌ای، کودکانه است و بی‌تدبیری و بی‌اصالتی امضاءکننده‌گان نامه را نشان می‌دهد.

فعّال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نگارنده‌گان نامه، بیش‌تر از روی عقده‌های شخصی نسبت به جمهوری اسلامی و مردم ایران، این نامه را نوشته‌اند، تصریح کرد: اقدامی که این افراد انجام دادند، اشتباه بزرگی بود و به اعتقاد من، باید با آن‌ها برخورد قانونی انجام شود؛ چرا که مطالبی را عنوان کرده‌اند که ممکن است به امنیت کشور ما آسیب بزند.

فومنی افزود: این نامه، بیانگر دوگانگی در داخل کشور است و طمع دشمن را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه نگارنده‌گان نامه، افرادی بی‌دغدغه و کم‌اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی هستند، تصریح کرد: ورشکستگی سیاسی این افراد، بار‌ها در مسائل سیاسی، اثبات شده است.

دبیر کل جبهه مردمی اصلاحات با بیان اینکه بیشتر امضاءکننده‌گان نامه، فراری‌هایی هستند که در خارج از کشور حضور دارند، اظهار داشت: یکی از معدود امضاءکننده‌گان نامه که در داخل کشور حضور دارد نیز سابقه اختلافات شدید با امام و رهبری را در کارنامه دارد و موضوعاتی که در عزل قائم‌مقام حضرت امام رخ داد را همه می‌دانند.

فومنی ادامه داد: تعجب بنده از آقای کرباسچی است، که چرا به عنوان کسی که سال‌ها در نظام، مسئولیت داشته است و اکنون نیز دبیرکل حزبی است که در بدنه دولت حضور دارد، چنین نامه‌ای را نگاشته است.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از اعضای حزب کارگزاران در بدنه حاکمیت و دولت روحانی حضور دارند، تصریح کرد: با این حال، وقتی دبیرکل این حزب، نامه می‌نویسد و خواستار مذاکره مستقیم با آمریکا می‌شود، اقدام او، به معنای تخریب دولت است؛ چرا که دولت دارد کار خودش را انجام می‌دهد و اعلام کرده که در حال مذاکره با اروپایی‌هاست و نتایج آن را هم اعلام می‌کنیم.

فومنی افزود: البته آقای کرباسچی هم به دلایل مختلف، نسبت به جمهوری اسلامی و انقلاب عقده‌هایی دارد؛ ایشان کسی بوده که در این نظام محاکمه شده و زندان کشیده است.
منبع:‌ فارس

برچسب‌ها:

نظر شما