شناسهٔ خبر: 26181984 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

حشد شعبی:درحملات آمریکا ۲۲ نیروی ما کشته شدند

ايسنا : هیات حشد شعبی عراق امروز (دوشنبه) اعلام کرد که در حملات آمریکا به مرزهای عراق و سوریه، ۲۲ تن از نیروهای حشد شعبی کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

هیات حشد شعبی (بسیج مردمی) عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ساعت ۲۲ یکشنبه شب یک هواپیمای آمریکایی با دو موشک مقر ثابت نیروهای حشد شعبی از تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ را که مدافع نوار مرزی با سوریه هستند، هدف قرار داد که این حمله به شهادت ۲۲ نیرو و زخمی شدن ۱۲ تن دیگر انجامید.

در این بیانیه آمده است: از طرف آمریکایی می‌خواهیم که توضیحاتی درخصوص این حملات بدهد؛ به ویژه اینکه چنین حملاتی طی سال‌های رویارویی ما با تروریسم تکرار شده است.

حشد شعبی عراق اعلام کرد که این نیروها در نوار مرزی از زمان پایان عملیات آزادسازی مرزها و تا بدین لحظه حضور دارند که این مساله با اطلاع بخش عملیات مشترک عراق صورت می‌گیرد.

در این بیانیه آمده است: به دلیل شرایط جغرافیایی این منطقه و همچنین لزوم حضور نیروهای نظامی، نیروهای عراقی مقر خود را در شمال منطقه البوکمال سوریه که فقط ۷۰۰ متر از مرزها فاصله دارد، قرار داده‌اند، چراکه در این منطقه زیرساخت‌هایی وجود دارد و تروریست‌ها از طریق آن تلاش می‌کنند شکافی را برای ورود به خاک عراق پیدا کنند و این حضور با اطلاع دولت سوریه و بخش عملیات مشترک عراق صورت می‌گیرد. ما معتقدیم چنین حملاتی تلاشی برای دادن امکان به تروریست‌ها جهت سیطره بر مرزهاست.

حشد شعبی عراق اعلام کرد که در پی وقوع این حمله، کمیته‌ای را تشکیل داده و این کمیته نتایج بررسی‌های خود را به حیدرالعبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق ارائه خواهد داد.

پیشتر دولت سوریه اعلام کرد که در حملات ائتلاف بین‌المللی تحت امر آمریکا به یک پایگاه نظامی در البوکمال، تعدادی از نیروهای سوری کشته شدند. فعالان نیز از کشته شدن بیش از ۵۰ تن در این حمله خبر دادند، اما پنتاگون امروز این ادعا را مطرح کرد که در این حمله دست نداشته است.

 

نظر شما