شناسهٔ خبر: 26181932 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

رئیس دانشگاه فرهنگیان خبر داد

جذب ۴۱ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان در سال‌جاری

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: امسال ردیف جذب ۲۴ هزار دانشجو معلم از طریق کنکور سراسری ۹۷ در دوره‌های ۴ ساله دانشگاه فرهنگیان و ۱۷ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی پیش‌بینی‌ شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه مهم‌ترین رکن دانشگاه فرهنگیان دانشجو معلمان هستند، اظهار کرد: امسال ردیف جذب 24 هزار دانشجومعلم از طریق کنکور سراسری 97 در دوره‌های 4 ساله دانشگاه فرهنگیان و 17 هزار نفر از طریق آزمون استخدامی پیش‌بینی‌ شده است.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه فرهنگیان از بزرگ‌ترین و گسترده‌ترین دانشگاه‌های کشور است، گفت: دانشگاه فرهنگیان از سال 1390 با تجمیع مراکز تربیت‌معلم سراسر ایران تأسیس شد و دارای 98 واحد دانشگاهی در قالب 64 پردیس و 34 مرکز وابسته به پردیس است.

خنیفر مهم‌ترین هدف راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان را تأمین، تربیت و توانمندسازی معلمان و نیروی انسانی وزارت آموزش‌وپرورش ذکر کرد و افزود: تربیت‌ معلمان فرهیخته و نخبه کشور با استفاده از تأثیر فعالیت‌های تربیت‌بدنی بر غنی‌سازی اوقات فراغت، سلامت جسمی و روحی، اخلاق‌مداری و پویایی آنها با عنایت به الگوپذیری نسل‌های آینده از این گروه متخصص در جامعه اسلامی از جمله اهداف فعالیت این دانشگاه در کشور است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور با برشمردن برنامه‌های این دانشگاه در استان خوزستان، خاطرنشان کرد: کیفیت‌بخشی به امر آموزش دانشجو معلمان، تبدیل رویکرد مهارت‌آموزی و مهارت ورزی به گفتمان غالب و تغییر نگرش در الگوهای ارتباطی مدیریتی از جمله مهم‌ترین راهبردهای مدیریت دانشگاه در خوزستان است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما