شناسهٔ خبر: 26181928 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

امارات: عملیات در الحدیده ادامه می‌یابد

وزیر مشاور در امور خارجه امارات امروز تأکید کرد که عملیات ائتلاف سعودی-اماراتی برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن ادامه خواهد یافت.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

«أنور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات امروز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در دبی مدعی شد که عملیات ائتلاف سعودی-اماراتی در الحدیده تا زمان عقب‌نشینی بی‌قید و شرط جنبش انصارالله از این منطقه ادامه خواهد داشت.

قرقاش گفت که ائتلاف سعودی-اماراتی در حال کمک به فرستاده سازمان ملل در یمن برای متقاعد کردن جنبش أنصارالله برای عقب‌نشینی بی‌قید و شرط از الحدیده است.

وی در عین حال ادعا کرد که «اگر حوثی‌ها به عقب‌نشینی متقاعد نشدند ما برای تحقق اهداف خود مصمم هستیم.»

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، این مقام اماراتی مدعی شد که جنبش انصارالله یمن پول‌های زیادی را از الحدیده عاید خود می‌کند و به همین دلیل حاضر به ترک این منطقه نیست.

نیروهای وابسته به رئیس‌جمهور مستعفی یمن با حمایت ائتلاف سعودی-اماراتی چهارشنبه گذشته در ادامه عملیات موسوم به «پیروزی طلایی» جهت اشغال فرودگاه الحدیده و بنادر آن، تلاش جدیدی را آغاز کردند که البته شکست سختی خورده و بخشی از نیروهای ائتلاف در سه منطقه در حلقه محاصره قرار گرفته‌اند.

در همین رابطه شبکه المیادین به نقل از برخی منابع میدانی گزارش داد که «تلاش دشمن برای رسیدن به فرودگاه الحدیده (و ورود و تسلط بر آن) شکست خورده و آنچه در رسانه‌هایشان تبلیغ می‌کنند، دروغ است».

برچسب‌ها:

نظر شما