شناسهٔ خبر: 26181888 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بازنشستگان با شماره تلفن ۲۵۰۰ تماس بگیرند

مديرکل دفتر برنامه‌ريزي و توسعه سيستم‌های صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: مشکل سامانه پاسخگویی ۸۵۲۳ برطرف شده، اما بازنشستگان فرهیخته و سایر مخاطبان می توانند از طریق شماره تماس ۲۵۰۰ نیز با مرکز پاسخگویی صندوق بازنشستگی کشوری ارتباط برقرار کنند.

صاحب‌خبر -

بازنشستگان با شماره تلفن ۲۵۰۰ تماس بگیرندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اداره کل روابط عمومي و اموربين الملل صندوق بازنشستگي کشوري، بهروز انتظاري، گفت: از سال گذشته درباره اضافه شدن خط تلفن ۲۵۰۰ با واحد پاسخگویی صندوق بازنشستگی کشوری اطلاع رسانی عمومی انجام شد، اما همچنان حجم پاسخگویی خط ۸۵۲۳ بسیار بالاست. 
انتظاری اظهار داشت: اخیراً مشکلی در خط ۸۵۲۳ ایجاد شد که پاسخگویی و ارتباط مستقیم بازنشستگان کشوری عزیز را با مرکز پاسخگویی دچار مشکل کرد، به همین دلیل بازنشستگان کشوری می توانند از خط ۲۵۰۰ که در چندماه اخیر در تهران و سایر استان های کشور فعال بوده است، استفاده کنند. 
وی یادآور شد: با توجه به حجم بالاي نظر، پيشنهادها و انتقادهای بازنشستگان پيرامون مسائل مختلف بازنشستگي و نياز به پاسخگويي سريع، دقيق و جامع و همچنين به منظور جلوگيري از تردد و حضور اين عزیزان براي طرح سوالات خود در محل ساختمان صندوق بازنشستگي کشوري، شماره ۲۵۰۰ از ۸ صبح تا ۱۶ عصر، در تهران بدون کد و در شهرستان ها با پیش شماره ۰۲۱ قابل استفاده است.
انتظاری تاکید کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است خط ۸۵۲۳ به طور کامل حذف و خط ۲۵۰۰ جایگزین آن شود. در حال حاضر استان تهران و البرز بدون پیش شماره و به صورت مستقیم از این خط استفاده می کنند و سایر استان ها نیز در برنامه برای حذف پیش شماره ۰۲۱ قرار دارند. 
انتظاري با بيان اينکه مرکز ارتباط تلفن گويا در سال ۱۳۹۶ به حدود ۱۷۰ هزار تماس تلفني پاسخ داده است، اظهار داشت: اين امر موجب ايجاد رابطه دو سويه مطلوب و صرفه جويي هاي مالي و زماني براي بازنشستگان و کاهش تردد آنان به صندوق بازنشستگي کشوري به خصوص در استان ها شده و پاسخگويي بهتر کارشناسان صندوق به جامعه مخاطب را به دنبال داشته است.
انتظاري گفت: در مرکز پاسخگويي، رسيدگي به موضوعاتي از قبيل کارت منزلت، وام، دريافت حکم و فيش حقوقي، حق تاهل و حق اولاد، ذخيره اندوخته فرهنگيان، رتبه بندي فرهنگيان، پاداش آخر خدمت، کمک هزينه ازدواج، هزينه عينک و سمعک، ضمانت نامه، وکالت نامه، احراز هويت، افزايش حقوق، بيمه تکمیلی درمان، افزايش حقوق، پرداخت حق بيمه، کسور بازنشستگي و انواع مرخصي ها براي شاغلين انجام مي شود.

نظر شما