شناسهٔ خبر: 26181712 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در آیین بزرگداشت علمی و معرفتی استاد فقید عنوان شد؛

از علم دکتر احمدی بهره چندانی نبرده‌ایم/استاد مظهر جهاد و مجاهدت در زندگی بود

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، مرحوم احمدی را مظهر جهاد و مجاهدت در زندگی توصیف و خاطرنشان کرد: ایشان فردی اسوه و نمونه و از جمله علمایی بود که تعداد آن‌ها روز به روز کمتر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا اعوانی در آیین بزرگداشت علمی و معرفتی استاد فقید دکتر احمد احمدی که امروز با حضور دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، آیت الله علی اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی،  حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه، نجفقلی حبیبی، محمدعلی کی‌نژاد، فرزندان مرحوم دکتر احمدی، علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و دیگر اساتید حوزه و دانشگاه در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، دکتر احمد احمدی را از بسیاری جهات نمونه و اسوه دانست و گفت: ایشان همچون حضرت رسول که به عنوان اسوه معرفی شده، نمونه هستند و علما نیز باید وارث به حق حضرت رسول باشند.

وی اخلاص نیت برای خدا را اصلی واحد در تمام ادیان نام برد و با بیان اینکه خداوند بهترین جمع بین ظاهر و باطن است، تشریح کرد: اغلب مردم متظاهر هستند و ظاهری بهتر از باطن دارند. این در حالی است که ظاهر و باطن برخی افراد یکی است؛ مرحوم احمدی از جمله افرادی بود که باطنش از ظاهرش بهتر نیز بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی جامعیت را یک ویژگی لازم برای اهل علم عنوان و تأکید کرد: یکی از آفت‌های حوزه و دانشگاه این است که افراد فقط در یک حوزه تخصص دارند.

اعوانی جامعیت مرحوم احمدی را در جمع بین حوزه و دانشگاه، بین فلسفه اسلامی و غربی و نیز تسلط بر چندین زبان عنوان کرد و افزود: ویژگی دیگر ایشان امانت‌داری جمعی و امانت در اموال عمومی بود.

از علم استاد احمدی بهره لازم را نبرده‌ایم

نجفقلی حبیبی، استاد دانشگاه و پژوهشگر فلسفه اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه کتاب بن‌لایه‌های شناخت دکتر احمدی نیاز به شرح مفصل دارد، سبک این کتاب را فشرده‌نویسی عنوان و تصریح کرد: آنچه مایه تأسف است، این است که از مظهر علم ایشان چه در دانشگاه و چه در حوزه چندان که باید استفاده نکرده‌ایم.  

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا فضایی فراهم شود که مرحوم احمدی و آثار ایشان در فضای علمی و فلسفی کشور بیش از پیش مطرح شود.

انتهای پیام

نظر شما