شناسهٔ خبر: 26181408 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل شستا اعلام کرد؛

تهاتر بدهی‌های بانکی و تامین ۵۰۰ میلیاردی نقدینگی ذوب‌آهن

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی(شستا) از تهاتر بدهی‌های بانکی ذوب‌آهن با بانک مرکزی و امکان انتشار اوراق برای تامین ۵۰۰ میلیارد تومانی کسری نقدینگی این شرکت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، مرتضی لطفی در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان گفت: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال ۹۷ قانونی را تصویب کرد تا بتوان تمام بدهی‌های بانکی ذوب‌آهن را با بانک مرکزی تهاتر کرد؛ این فرصت خوبی است چراکه ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه مالی ذوب‌آهن کاسته شده و این نقدینگی می‌تواند در توسعه پروژه‌ها تأثیر زیادی داشته باشد. 

وی با اشاره به بحران نقدینگی ذوب‌آهن اظهار داشت: در تلاش هستیم با به وثیقه‌گذاری بخشی از دارایی‌هایمان امکان انتشار اوراق فراهم شود تا بتوان ۵۰۰ میلیاردی که امروز کسری نقدینگی برای اجرای پروژه‌هاست را تأمین کنیم.

مدیرعامل شستا به مشکلات ذوب آهن اصفهان پرداخت و تصریح کرد: این شرکت با سه چالش بزرگ شامل بدهی‌‌‌‌های مالی و بانکی، آب و تامین نقدینگی مواجه است.

لطفی افزود: بدهی‌‌‌‌‌های مالی و بانکی ذوب آهن با بانک مرکزی تهاتر خواهد شد و با این کار ۶۰۰ میلیارد تومان از هزینه‌‌‌‌های بانکی ذوب آهن کاسته می‌‌‌شود.

وی با بیان اینکه تامین آب، چالش دوم ذوب آهن است، خاطرنشان کرد: برای رفع این چالش لازم است که موضوع استفاده از پساب‌‌‌ها در دستورکار قرار گیرد. 

مدیرعامل شستا تامین نقدینگی را چالش سوم و مشکل اساسی ذوب آهن خواند و ابراز داشت: امکان انتشار اوراق مشارکت را فراهم خواهیم کرد تا این مشکل برطرف شود. 

لطفی اضافه کرد: مدیران باید تلاش کنند تا از این مشکلات بکاهند تا از تبدیل چالش‌‌‌ها به بحران جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه دولت هم حمایت از این صنعت را همچون گذشته ادامه می‌‌‌دهد، عنوان کرد: مذاکره‌‌‌‌‌‌هایی در این ارتباط با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم و قول‌‌‌‌هایی در این زمینه داده شده است.

مدیرعامل شستا ادامه داد: آقای صادقی صادقانه خدمت کردند و قدردان زحمات ایشان هستیم، انتخاب آقای یزدی‌زاده هم فرآیند خاصی داشته است که به این جایگاه رسیده‌اند. این شرکت عمومی است و تعریف خصوصی و خصولتی در آن جایی ندارد.  

وی افزود: جمعیت کارکنان در ذوب‌آهن معادل هفت درصد کارکنان در کل شرکت‌های شستا است و عزیزان زیادی از خانواده شهدا هم در این سازمان حضور دارند. 

مدیرعامل شستا اضافه کرد: زمانی که ذوب‌آهن را به تأمین اجتماعی واگذار کردند مانند گوشت قصابی به مسلخ بردند، ذوب‌آهن خالی را دادند و برای زنجیره تأمین آن با مشکل مواجه شدند؛ امروز پنج دهه از تأسیس این شرکت می‌گذرد، زمانی آرزوی ۵۰۰ هزار تن تولید را داشتیم، اما در آینده‌ای نزدیک به ۴۰ میلیون تن تولید دست خواهیم یافت و در همه صنایع کشور جای پای ذوب‌آهن باقی است و امروز این شرکت در مسیر بالندگی حرکت می‌کند.

لطفی با بیان این که سرلوحه کار ما منشور ۹ ماده‌ای وزیر کار است، یادآور شد: یکی از بندهای این منشور به این معناست که از ورود افراد ناحق به هر نحو ممکن در جایی که افراد شایسته وجود دارند باید جلوگیری شود.

وی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ مدیر بکار گرفته شده در شستا طی دو سال گذشته ۲۷۰ مدیر از داخل مجموعه انتخاب شده‌‌‌اند.

مدیرعامل شستا افزود: از روزی که مسئولیت شستا را پذیرفتم نگاهم به درون سازمان بوده است؛ از مدیرعامل جدید ذوب‌آهن انتظار می‌رود فرصت‌های ارتقای این شرکت و کارکنان آن را فراهم آورد.

لطفی با تأکید بر ضرورت تلاش برای رفاه کارکنان و کارگران بیان کرد: کارکنان و کارگران نیز باید توجه داشته باشند در صورتی که چراغ این صنعت روشن باشد و با ظرفیت کامل محصول تولید کند، مدیریت می‌تواند به خواسته آنان توجه داشته باشد.

وی اضافه کرد: ذوب‌آهن دانشگاه تربیت نیروی متخصصی بوده که خروجی‌های آن در همه صنایع وجود دارد؛ کارمندان این کارخانه باید مثل گذشته وحدت، تعامل و آرامش خود را حفظ کنند.

مدیرعامل شستا ادامه داد: یکی از شرکت‌‌‌‌‌‌‌های زیرمجموعه شستا به عنوان پیمانکار در حال اجرای طرح سد تونل سوم کوهرنگ است و در صورت تامین اعتبار لازم و همکاری مسئولان این سد تا ۱۸ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۵۰۰ نفر در طرح سد سوم کوهرنگ، گفت: قرارداد ساخت سد سوم کوهرنگ سال ۱۳۸۹ به منظور تامین ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب برای رفع مشکل کمبود آب منطقه مرکزی کشور بسته شد.

مدیرعامل شستا درباره واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه شستا نیز اظهار داشت: ما ملزم به خروج از بنگاهداری هستیم چون تامین اجتماعی یک سازمان بین‌‌‌النسلی است باید به ارزش دارایی‌های خود در صیانت از بیمه‌شدگان توجه داشته باشد از این رو ما در حد ۴۰ درصد سهامدار شرکت‌ها خواهیم بود اما تا پایان سال ۹۸ از بنگاهداری خارج می‌شویم.

برچسب‌ها:

نظر شما