شناسهٔ خبر: 26181186 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی خبر داد؛

امضای تفاهمنامه تهران و بغداد برای تسهیل تردد زوار اربعین به زودی

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی از امضای تفاهمنامه همکاری جمهوری اسلامی ایران با عراق توسط وزرای کشور دو طرف به منظور تسهیل در تردد زائرین اربعین حسینی، تا چند روز آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، ظهر امروز دیدار سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا و تعدادی از دبیران و مدیران  ستاد مرکزی اربعین حسینی با محوریت حل مسائل و آسیب ها در خصوص برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) برگزار شد.

حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشور و دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در حاشیه این نشست از امضا تفاهمنامه همکاری جمهوری اسلامی ایران با عراق توسط وزرای کشور دو طرف به منظور تسهیل در تردد زائرین اربعین حسینی، تا چند روز آینده خبر داد و گفت: پیش نویس این تفاهمنامه قبلا توسط دو هیات ایران و عراق تهیه شده است.

در این نشست که با حضور حسینیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا و تعدادی از دبیران و مدیران  ستاد مرکزی اربعین حسینی تشکیل شد، مشکلات زائرین اربعین حسینی از جمله بیمه زائر، دسترسی به خدمات بانکی و ارتباطات، مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین برای حل مشکلات مرتبط با حوزه های بانکی، حمل و نقل، ارتباطات و اپراتورهای تلفن همراه و بیمه، اقدامات لازم برای ایجاد زیرساخت های مناسب توسط بیمه مرکزی، مخابرات،‌ بانک مرکزی و دیگر دستگاه های اجرایی تصمیم گیری شد.
 

نظر شما