شناسهٔ خبر: 26180690 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

پاسخ کارشناس یهود شناسی؛

آیا قرآن مالکیت رژیم صهیونیستی بر قدس را تایید کرده است؟

رژیم صهیونیستی با استفاده از هر حربه‌ای درصدد تحقق آرزو‌های پوچ خود است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛یهودیان از کتاب مقدس و حتی قرآن کریم بر مالکیت فلسطین استدلال کرده اند، با این نگاه که سالهاست سرزمین فلسطین در اختیار یهودیان قرار گرفته و دیگر نیازی نیست که این منطقه را ازآن فلسطینیان بدانیم، و باید این کشور را که از چندین دهه گذشته حکومت آن تغییر کرده است را متعلق به یهودیان دانست و به نحوی نام، ریشه، اصالت و ... آن را به رژیم خودساخته صهیونیسم تبدیل کرد.

* «یَاقَوْمِ ادْخُلُواْ الْأَرْضَ الْمُقَدَّسَةَ الَّتىِ کَتَبَ اللَّهُ لَکُمْ وَ لَا تَرْتَدُّواْ عَلىَ أَدْبَارِکمُ‏ْ فَتَنقَلِبُواْ خَسِرِین»؛ «در این آیه موسی (ع) به قوم خود می گوید وارد سرزمین مقدس شوید که خداوند آنجا را برای شما قرار داده است.» (1)

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب استاد دانشگاه  و کارشناس علوم قرآنی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص گفت: قدس نام دیگر مسجدالاقصی  است، بنابراین این یک مسجد است و مالکیت مساجد در پیش از اسلام و پس از اسلام متعلق به خدای متعال بوده و هست. مسجد «وقف الله» و تولیت آن نزد خداوند است. بنابر این مستندات، در دوره پیامبری هر کدام از انبیأ، ولایت مساجد در دست آنها بود. جانشینی ولایت و تولیت مسجدالاقصی  ابتدای امر برعهده حضرت ابراهیم (ع) بود، بعد از او حضرت اسحاق (ع)، سپس یعقوب (ع) و به دنبال آنها، حضرات اولیا و ائمه اطهار (ع) بودند، و امروز که در عصر غیبت به سر می بریم، تولیت این مسجد در اختیار کسی است که از جانب انبیأ و اولیأ به ما معرفی شده اند و عالمانی  برحق و ولایت فقیه هستند.

ادعای جدید اسرائیلی ها برمالکیت فلسطین!

این استاد دانشگاه در ادامه با تاکید بر اینکه تولیت مسجدالاقصی  در اختیار اسلام است، بیان کرد: قدس مالکیت کسی نیست، بین قدس و سرزمین فلسطین فرق وجود دارد، مانند مکه؛ کعبه و حرم مالکیت کسی نیست، اما به خودی خود سرزمین هر کدام از آنها متعلق به مردم همان شهر و کشور است. فلسطین برای فلسطینیان است، نه یهودی ها.

وی با بیان اینکه فلسطین امروز سرزمین کسانی است که به جور از آنجا اخراج شدند، افزود: صهیونیسم ساکنان فلسطین نبودند و نیستند، قاصبان فلسطین هستند. یهود به عنوان اقلیت مذهبی نمی تواند مالک این سرزمین باشد، صرفا مانند مسیحیان و مسلمانان می تواند جزو ساکنان آن باشد.

این کارشناس علوم قرآنی با اشاره به اینکه حق انتخاب در سرزمین فلسطین با خوده مردم آن کشور است، اظهار کرد: این ادعایی که فلسطین از گذشته تا امروز کشور یهود بوده، کلام غلطی است. قرآن کریم بیان می کند: «ادْخُلُواْ الْأَرْضَ الْمُقَدَّسَةَ» به این تعبیر که این سرزمین «ارض مقدس» است و «کَتَبَ اللَّهُ لَکُمْ» برای شما نوشته شده است. «یَاقَوْمِ ادْخُلُواْ الْأَرْضَ الْمُقَدَّسَةَ الَّتىِ کَتَبَ اللَّهُ لَکُمْ وَ لَا تَرْتَدُّواْ عَلىَ أَدْبَارِکمُ‏ْ فَتَنقَلِبُواْ خَسِرِین»؛ «ای قوم من، به این سرزمین مقدسی که خدا برای شما نوشته و مقرر داشته (بیت المقدس) وارد شوید و به پشت خود برنگردید و عقب نشینی نکنید که زیان کار خواهید شد.» (1)

حجت الاسلام والمسلمین طائب خاطرنشان کرد: در پایان باید یادآور شویم که تولیت مسجد الاقصی تحت ولایت اسلام قرار دارد و سرزمین فلسطین درقلمرو مردم خود فلسطین است.

ادعای جدید اسرائیلی ها برمالکیت فلسطین!

نتیجه گیری این صحبت ها را می توان با فرمایشات مقام معظم رهبری به پایان رساند که در خصوص جعلی بودن دولت صهیونیستی بیان کردند: «برخی صهیونیستها گفته اند با توجه به نتایج مذاکرات هسته ای، 25 سال از دغدغه ایران آسوده شده ایم اما ما به آنها می گوییم شما 25 سال آینده را، اصولاً نخواهید دید و به فضل الهی، چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت و در همین مدت نیز روحیه اسلامی مبارز، حِماسی و جهادی، صهیونیستها را راحت نخواهد گذاشت».

پی نوشت:

1. آیه 21 سوره مائده؛ «ای قوم من، به این سرزمین مقدسی که خدا برای شما نوشته و مقرر داشته (بیت المقدس) وارد شوید و به پشت خود برنگردید و عقب نشینی نکنید که زیان کار خواهید شد.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما