شناسهٔ خبر: 26180666 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

معاون عبدالله: "دولت افغانستان" با پشتوانه خارجی‌ برای تصفیه قومی-مذهبی تلاش می‌کند

خبرگزاری میزان- معاون ریاست اجرایی دولت افغانستان با متهم کردن دولت اشرف غنی به تفرقه‌افکنی در این کشور گفت که حکومت با حمایت از فساد و تصفیه قومی و مذهبی حاکمیت این کشور را به سمت فروپاشی سوق می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی و رهبر حزب «وحدت اسلامی مردم افغانستان» بدون نام بردن از شخص و یا گروه خاصی گفت که برخی افراد نزدیک به دولت علیه تمامی اقوام این کشور نفرت‌افکنی می‌کنند و دولت را نیز به سکوت در این باره متهم کرد.

وی افزود: فاصله شدید بین دولت و مردم، دولت و جناح‌های سیاسی و حتی اختلاف دولت با جناح‌های مختلف درون حکومتی زمینه سقوط دولت وحدت ملی را فراهم می‌کند.

رهبر حزب اسلامی مردم افغانستان در ادامه خاطرنشان کرد: حکومت به پشتوانه خارجی‌ها دل خوش کرده و عده‌ دیگری نیز با تکیه بر حکومت، بین اقوام افغانستان تفرقه ایجاد می‌کنند.

پیش از این نیز برخی اعضای پارلمان افغانستان در نشست عمومی این مجلس دولت افغانستان را به دامن زدن به اختلافات قومی متهم کرده بودند.

محقق ادامه داد که سکوت دولت مرکزی برابر تفرقه افکنی‌های این گروه به معنی آن است که یا دولت خود این اقدامات را سازماندهی می‌کند و یا نبود واکنش مناسب دولت با این گونه برخوردهای قومی و نژادی زمینه‌ساز گسترش این فعالیت‌ها شده است.

پیش از این نیز «احمد الله علیزی» مشاور سابق رئیس جمهور افغانستان گفته بود که گروهی در ریاست جمهوری افغانستان به طور مشخص وظیفه دارند تا به اختلافات قومی در این کشور دامن بزنند.

معاون ریاست اجرایی دولت همچنین تصریح کرد: حکومت با فساد گسترده سیاسی و مالی، عدم توجه به شایسته سالاری و تصفیه قومی و مذهبی کشور ر ا به سمت فروپاشی به پیش می‌برد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که این اظهارات نه به علت خصومت شخصی و تقابل با نظام این کشور، بلکه از سر دلسوزی عنوان شده است.

انتهای پیام/

نظر شما