شناسهٔ خبر: 26180527 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گزارش جی پلاس؛

تولید پوست طبیعی برای اندام‌های مصنوعی + فیلم

محققان به تازگی پوست فوق طبیعی را برای اندام‌های مصنوعی ابداع کرده‌اند که با توجه به ناخن، مو و بافتی که دارد، ظاهری طبیعی به اندام مصنوعی می‌بخشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، کمپانی TouchBionics نوعی پوست طبیعی تولید کرده است که ظاهری کاملا طبیعی دارد و اندام مصنوعی را به خوبی می‌پوشاند. محققان، با ارزیابی فیزیکی دست بیمار، سعی کرده‌اند طراحی مو، عروق خونی، خال و انتخاب شکل ناخن، این پوست را سفارشی‌سازی کنند.

سپس، محققان قالبی را روی دست نمونه واقعی قرار دادند و منتظر ماندند تا خشک شود. آنها بعد از برداشتن قالب از روی دست، داخل آن موم داغ ریختند و با قرار دادن قالب داخل ظرف یخ، اجازه دادند تا شکل بگیرد. آنگاه، اندام‌های مصنوعی را داخل فلز غوطه‌ور کردند تا با لایه‌ای از فلز پوشانده شوند. در این اندام‌های فلزی، سیلیکون می‌ریزند. زمانی که این سیلیکون خشک شد، اندام‌ها را رنگ‌آمیزی می‌کنند و آن را تا حد امکان به رنگ اندام طبیعی نزدیک می‌کنند. مرحله پایانی هم طراحی جزئیاتی چون ناخن است.

کمپانی TouchBionics بعد از آزمایش‌های مختلف، پوست تولید شده را روی اندام کشیده و آن را روی آن قالب‌گیری می‌کنند. این پوست برای اندام‌های مصنوعی فعال و ثابت طراحی شده است. این پوست با طراحی مو، تتو و ناخن روی آن، تا حد امکان طبیعی به نظر می‌رسد اما ممکن است ویژگی‌های عملکردی کمتری نسبت به پوست طبیعی داشته باشد.

نظر شما