شناسهٔ خبر: 26180076 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گسترش معضلات بهداشتی و اجتماعی در شهرستان ری

صدراعظم نوری گفت: به دلیل سیاست‌ها و محدودیت‌ها طی سنوات اخیر، معضلات بهداشتی و اجتماعی در شهرری گسترش یافته است.

صاحب‌خبر -

گسترش معضلات بهداشتی و اجتماعی در شهرستان ریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران امروز(دوشنبه) پس از بازدید از بیمارستان هفت تیر شهرری و در نشست خبری که با حضور برخی از اعضای شورای شهر، مسئولان بیمارستان و شهردار منطقه 20 برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان ری بخشی از هویت مردم ایران محسوب می‌شود که از اهمیت ویژ‌ای برخوردار است، اما به دلیل سیاست‌ها و محدودیت‌ها روندی را طی سال‌های اخیر پیش گرفته است و شهرری را تبدیل به محل معضلات بهداشتی و اجتماعی کرده است که به هیچ عنوان شایسته این شهرستان نیست.

وی با بیان اینکه در کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران این موضوعات مطرح است، گفت: برای حل معضلات شهری شهرری، شورای شهر از ظرفیت خوبی برخوردار است.

عضو شورای شهر تهران افزود: بعضی از معضلات را باید به فرصت تبدیل کنیم، به عنوان مثال بعضی از کارخانجات و مراکز تولیدی که در شهرری فعالیت می‌کنند و باعث آلودگی شهرری شده‌اند و امکان جابجایی آن‌ها نیست را باید به فرصت تبدیل کنیم و از طریق تکنولوژی، آلا‌یندگی کارخانجات را کاهش دهیم.

صدراعظم نوری با اشاره به اینکه فرصت کم است، گفت: باید در اندک فرصتی که داریم، از تمام ظرفیت‌ها بهره بگیریم. حفظ و صیانت از فضای سبز و باغات جزء استراتژی‌های شورای پنجم است. در واقع می‌توان گفت نگاه شورا مطلقا نگاه اقتصادی نیست، بلکه صیانت از فضای سبز در دستور کار شورا است.

وی افزود: در همین راستا در خصوص توسعه بیمارستان هفت تیر مدیریت باید به نحوی باشد که سیاست شورا یعنی حفاظت از محیط زیست در آن رعایت شود.

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت:با توجه به اینکه خدمات رسانی به مردم نیاز است و توسعه بیمارستان به کاهش آلودگی هوا و ترافیک کمک شایانی می‌کند، موضوع توسعه بیمارستان را در کمیسیون ماده 7 بررسی خواهیم کرد.

لازم به ذکر است؛ برای توسعه بیمارستان هفت تیر 170 اصله درخت باید قطع شود، به همین دلیل شورای شهر هنوز مجوز‌های لازم را صادر نکرده است و این موضوع در دست پیگیری است.

انتهای پیام/

نظر شما