شناسهٔ خبر: 26179692 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کمتر رشته‌ای مانند کبدی اکنون مدعی قهرمانی در جهان است

صالحی‌ امیری: تمام توان را برای حمایت از کشتی انجام خواهیم داد/ سیاست شفاف‌سازی را در کمیته ملی المپیک در پیش گرفته‌ایم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: کشتی رشته اصلی ما است و تمام توان‌مان را برای حمایت از این رشتهانجام خواهیم داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی کبدی گفت: هم وزارت ورزش و شخص وزیر و هم کمیته ملی المپیک تمام ظرفیت‌هایشان را به میدان آورده‌اند تا در بازی‌های آسیایی بهترین نتیجه کسب شود. هر آنچه در توان وزارت ورزش، فدراسیون‌ها و ما بوده است به عرصه آورده‌ایم تا در جاکارتا بدرخشیم.

وی ادامه داد: البته باید با واقعیت‌های کشور آشنا باشیم امسال ۷۰ درصد از بودجه تعهدی خود به فدراسیون‌ها را پرداخت کرده‌ایم هرچند که نیاز واقعی آنها را تأمین نمی‌کند اما وزارت ورزش و سازمان برنامه و بودجه همکاری خوبی داشته‌اند اما ما به عنوان بخشی از سازمان‌های کشور خودمان نیز با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: تیم خوب و با اخلاقی در کبدی داریم که ترکیبی از تمام جامعه ایران هستند و از تمام کشور تشکیل شده است ترکیب زیبایی است. از طرفی تجهیزات زیادی نیاز ندارند و می‌توانند با استفاده از توان‌های خودشان پیشرفت کنند هرچند خاستگاه کبدی آسیا است و تیم ما موفق شده عنوان نایب قهرمانی جهان را در اختیار داشته باشد اما هدف کادر فنی جهش به سمت قهرمانی است. دو تورنمنت را پیش از بازی‌های آسیایی در نظر گرفته‌اند کاری هم که ما باید انجام دهیم این است که تمام بسترهای لازم را ایجاد کنیم. تا دغدغه‌ای نداشته باشند از نظر پشتیبانی کوتاهی نخواهیم کرد. هرچند که خاستگاه این رشته هند و جنوب شرقی آسیا اما به نوعی کبدی جزو رشته‌های سنتی ما نیز بوده است. جهش کبدی در ایران بسیار خوب بوده و در ۲۰ سال گذشته پیشرفت خوبی داشته است و اکنون مدعی قهرمانی جهانی است که در کمتر رشته‌ای شاهد این اتفاق هستیم.

صالحی امیری تصریح کرد: بازدید ما از اردوهای رشته‌های ورزشی تشریفاتی نیست و جهت آشنایی با مشکلات و مسائل ورزشکاران است. هر روز برای حل این مشکلات در ستاد مسابقات مسابقه داریم و در حال حاضر مشکلی اساسی که قابل حل نباشد نمی‌بینم که بیان کنم.

وی درباره انتظارش از کبدی در بازی‌های آسیایی گفت: اگر قهرمان شوند کام مردم شیرین می‌شود و ما هم خوشحال می‌شویم اما نباید به قهرمانان‌مان استرس وارد کنیم. انتظار ما این است از نقره به طلا برسند اما اگر این اتفاق هم نیافتد چیزی از ارزش‌های ما کم نخواهد شد. مهم ارائه بازی جوانمردانه است و باید شرایطی ایجاد کنیم تا کادر فنی و ورزشکاران‌مان بدون استرس کار را دنبال کنند.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره پیش‌بینی‌اش از نتیجه دیدار ایران و اسپانیا گفت: هدف‌گذاری ما برای فوتبال حضور در جام جهانی بود و واقعاً برای مرحله دوم هدف‌گذاری نکرده‌ایم. چیزی که انتظار داریم بازی جوانمردانه است آن که در دیدار مقابل مراکش انجام شد. تنها انتظار ما  ارائه بازی جوانمردانه است و به نتیجه فکر نمی‌کنیم.

صالحی امیری درباره گلایه فدراسیون کشتی از کاهش بودجه این فدراسیون در سال بازی‌های آسیایی گفت: قبول داریم که منابع کمیته ملی المپیک برای کمک به فدراسیون‌ها محدود است و نیاز آنها چند ده برابر منابع موجود است. هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در سال ۹۶ مصوبه‌ای داشت و با توجه به محدودیت‌ منابع مالی سقف پرداختی برای فدراسیون‌ها تعیین کرد که بیشترین سقف مربوط به فدراسیون کشتی با ۲ میلیارد تومان است. این به معنای کاهش بودجه نیست بلکه همانطور که گفتم براساس سیاست توزیع عادلانه بین ۵۲ فدراسیون است. براین اساس سیاست‌گذاری شد تا سقف بودجه این فدراسیون ۲ میلیارد باشد اما طبق هماهنگی که با رئیس فدراسیون کشتی داریم تلاش می‌کنیم با کمک اسپانسرها از این رشته حمایت کنیم کشتی رشته اصلی ما است و از امیدهای اصلی ما در جاکارتا محسوب می‌شود خوشبختانه با بازگشت خادم آرامش و ثبات به کشتی بازگشت. هم وزیر و هم من تمام توان خود را برای حمایت از کشتی به خرج خواهیم داد.

وی درباره شفاف‌سازی بودجه کمیته گفت: سیاست اصلی ما شفاف‌سازی است و به همین دلیل تمام اطلاعات بودجه را در سایت قرار خواهیم داد تا تمام مردم بتوانند از آن مطلع شوند هر میزان که بودجه به ما واصل شود بلافاصله اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام/ر

نظر شما