شناسهٔ خبر: 26179419 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مذاکره با آمریکا بی‌معنا است

عضو سابق حزب کارگزاران گفت: مذاکره با کشوری که نگاهی از بالا به پایین به سایر کشورها دارد، در هر شرایطی به صلاح نیست.

صاحب‌خبر -

مذاکره با آمریکا بی‌معنا استمحمد هاشمی عضو سابق حزب کارگزاران در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پاسخ به این سوال که آیا با مذاکره مجدد با آمریکا موافق هستید و نظرتان در خصوص بیانیه جمعی از فعالان سیاسی و ملی مذهبی در خصوص مذاکره مستقیم با ترامپ چیست، اظهارداشت: هر مذاکره شرایطی دارد که اگر شرایط مطلوب باشد، مذاکره به خوبی پیش می‌رود در غیر این صورت مذاکره‌ بی‌معناست. در اصل شرایط مطلوب یک مذاکره پایبندی دو طرف به توافق است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا همواره نشان داده که به هیچ‌یک از تعهدات و معاهده‌های بین‌المللی خود پایبندی نیست، تصریح کرد: آخرین نمونه بدعهدی ترامپ دقیقا بعد از توافق با کره شمالی بود.رئیس جمهور آمریکا بعد از توافق اعلام کرد که اگر احساس کنیم حضور در این توافق به ضرر آمریکا خواهد بود، ظرف مدت 6 ماه از آن خارج می‌شویم و این شرایط نشان دهنده آن است که هرگونه  مذاکره مجدد با آمریکا چیزی جز اتلاف وقت برای کشور نیست.

هاشمی ادامه داد: مذاکره با کشوری که احساس می‌کند قدرتمندترین کشور دنیاست و نگاهی از بالا به پایین به سایر کشورها دارد هیچ زمانی به صلاح نیست.

وی با اشاره به شروط یک مذاکره خوب گفت: مذاکره در دوره ریاست جمهوری ترامپ بی‌معناست و مذاکره‌ها و توافق‌های احتمالی آینده هم باید همراه با ضمانت‌های اجرایی مستحکم باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما