شناسهٔ خبر: 26179075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کنترل کیفیت کالاهای تولیدی استان قزوین تقویت شود

R41364/P1486/S6,63/CT11

معاون امور عمرانی استاندار قزوین گفت: استان قزوین ظرفیت‌های متعددی دارد که ضروری است جهت بازرسی و کنترل کیفیت کالاها از ظرفیت‌های استانی استفاده شده و افراد بومی جایگزین بازرسان استان‌های هم‌جوار شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی فرخزاد در نخستین کارگروه استانداردسازی و ارتقاء کالا و خدمات استان اظهار داشت: مهم ترین هدف استاندارد سازی بالا بردن کیفیت در کالاهاست و با توجه به شعار سال، کیفیت سرلوحه این شعار قرار گرفته و در شهر قزوین که در همه موارد پیشرو است مباحث استاندارد سازی از جمله استانداردسازی آسفالت ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اعتقاد بنده نسبت به موضوع آسفالت، بنا بر تصمیمات متعدد در جلسات شورای فنی استان برخورد با واحدهایی است که به استانداردسازی آسفالت‌ها اهمیتی نمی‌دهند.

فرخزاد عنوان کرد: از میان دستگاه‌ها تنها 16 واحد متقاضی بررسی جدی موضوع فوق بوده که عمدتا شامل واحد‌های خصوصی است و تشکیلات دولتی استقبالی از طرح استانداردسازی نداشته اند و نیاز است به اشخاصی که جهت تشکیل پرونده مراجعه نکرده‌اند، اخطار داده شده  و در نهایت با آن دستگاه‌ها برخورد و اجازه فعالیت ازآنها گرفته شود.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبود اعتبارات در پروژه‌های دولتی و شهرداری‌ها چه بسا بهتر است با کیفیت بالا فعالیت‌هایی همچون آسفالت جاده‌ها صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار تاکید‌کرد: بنا بر مصوبات شورای فنی، دوران تصمین از 2 سال به 4 سال افزایش یافته که در تلاش هستیم این آمار را تا 10 سال افزایش دهیم.

وی گفت: با توجه به این موضوع که استان‌های دیگر در بحث استانداردسازی آسفالت‌ها تصمیمات متعددی گرفته و اجرا کرده اند، در جاده‌های خروجی قزوین شاهد تغییر در وضعیت آسفالت و مصالح ساختمانی هستیم و باید تدابیر ارزنده در جهت ارائه کیفیت به مردم استان بوده و نبابد نسبت به این‌موضوع بی‌تفاوت بود.

فرخزاد ادامه داد: یکی از بندهایی که می‌توان از مصوبات کارگروه قرار داد،  ابلاغ شرط داشتن استاندارد برای شرکت در مناقصات به تمامی دستگاه هاست تا تمامی واحد‌ها به سمت تشکیل پرونده استاندارد سازی جذب شوند.

وی بیان‌کرد: جهت امر هم افزایی نیاز به اهرم‌های اجرایی است همانگونه که در سال گذشته از انجمن‌ها و تشکل‌های مرتبط در خصوص افزایش سطح فرهنگ و آگاهی عمومی نسبت به موضوع استانداردسازی دعوت به عمل آمد.

معاون عمرانی استاندار اظهار داشت: استان قزوین ظرفیت‌های متعددی دارد که ضروری است جهت بازرسی و کنترل کیفیت کالاها از ظرفیت‌های استانی استفاده شده و افراد بومی جایگزین بازرسان استان‌های هم‌جوار شوند.

وی خاطر نشان کرد: با وجود آمار کم 40 کارخانه آسفالت در استان و اجباری نبودن استانداردسازی هدف از برخورد با آنها، تعطیلی واحدها نبوده و با پلمپ کردن به واحدهای ذکر شده می‌توان هشدار داد که به حداقل ضوابط استاندارد پای‌بند باشند.

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: باید با واحدهایی که جهت تکمیل پرونده استانداردسازی اقدام نمی‌کنند، برخورد جدی و قاطع شود.

انتهای پیام/م

نظر شما