شناسهٔ خبر: 26179034 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

روزنامه نگار فرانسوی:

"امارات" قصد کودتا در تونس به دلیل نقش این کشور در لیبی داشت

خبرگزاری میزان- نیکولا بو سردبیر تارنمای فرانسوی «موند افریک» که هفته گذشته گزارشی مبنی بر تلاش«لطفی براهم» وزیر کشور تونس برای کودتا در کشورش با همکاری امارات منتشر کرده بود، بار دیگر گفت: نقش مهم تونس برای حل بحران لیبی باعث شد امارات به فکر کودتا در آن کشور بیفتد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، تونس الان به نقل از این روزنامه نگار فرانسوی نوشت: بنابرگفته دیپلمات های غربی، براهم و رئیس دستگاه اطلاعاتی امارات، نقشه راهی برای تونس تهیه کرده بودند که براساس آن «یوسف الشاهد» نخست وزیر کنونی تونس می بایست برکنار شود و «الباجی قاید السبسی» رئیس جمهوری این کشور نیز به دلایل پزشکی (کهولت سن و ناتوانی در اداره امور کشور) کنار گذاشته شود.

بو در پاسخ به این سوال که امارات و وزیر کشور تونس این اتهام ها را رد کرده اند، گفت: بله وزیر کشور برکنار شده تونس برای کودتا تلاش می کرد، منابع من دروغ نمی گویند ، شاید این وزیر برکنار شده حافظه اش را از دست داده است.
سردبیر 'موند افریک' در ادامه گفت: تونس نقش مهمی برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز برای بحران لیبی ایفا می کند و این باعث شد اماراتی ها کودتایی در این کشور برنامه ریزی و اجرا کنند.(تا به خواسته های خود در لیبی برسند).

موند افریک 21 خرداد نوشت: وزیر کشور تونس چندی پیش دیداری محرمانه با رئیس دستگاه اطلاعاتی امارات در جزیره «جربه» واقع در جنوب شرق تونس داشت.

این تارنما نوشت: اماراتی ها به براهم وعده داده بودند به بازیگر نخست تونس تبدیل می شود اما مرتکب اشتباه بزرگی شد، تحرکات مشکوک او باعث شد مقام های عالی رتبه تونس به او شک کنند و در نهایت نخست وزیر تونس پس از مشورت با رئیس جمهوری این کشور، او را برکنار کرد.

انتهای پیام

نظر شما