شناسهٔ خبر: 26177791 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

گزارش اجمالی از فعالیت جامعةالقرآن استان تهران در ماه رمضان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ گزارش اجمالی از فعالیت مؤسسه جامعةالقرآن الکریم استان تهران در ماه مبارک رمضان ارائه می‌شود.

صاحب‌خبر -

گزارش اجمالی از فعالیت جامعةالقرآن استان تهران در ماه رمضان

محمدهادی اسلامی، معاونت آموزش و پژوهش جامعة‌القرآن الکریم آقایان استان تهران و البرز در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به فعالیت‌های این مؤسسه در ماه رمضان، گفت: این مؤسسه طی ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های متعددی داشت چون همکاری در زمینه اجرای برنامه«آسمونی» از شبکه امید سیما هر روز از ساعت 3:30 تا 16 بود.
وی ادامه داد: این برنامه که با اجرای بنده بود، طی 29 روز، 29 برنامه با طرح درس برنامه ترتیل‌خوانی از سوره نبأ تا شمس با حضور حفاظ جامعةالقرآن انجام شد که با استقبال مخاطبان روبرو بود.
اسلامی عنوان کرد: همچنین اختتامیه جشنواره گل‌های آسمانی با تجلیل از 51 برگزیده از خردسالان استان تهران و البرز در رشته‌های حفظ نیم جزء، یک، سه و پنج جزء و خطابه‌خوانی و سایر رشته‌ها در نمایشگاه قرآن با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین طباطبایی برگزار شد که طی آن امیرحسین حیدری به قرائت قرآن پرداخت و همچنین بر لزوم انس با قرآن تأکید شد.
وی ادامه داد: اعطای مدارک سه زبانه حفظ کل قرآن کریم و معارف قرآنی به 53 نفر از حفاظ کل ممتاز که نمره بالای 80 دریافت کرده‌اند، همراه با اهدای کارت هدیه، همچنین تلاوت امیرحسین حیدری طی دیدار قرآنیان با مقام معظم رهبری به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت.
معاونت آموزش و پژوهش جامعة‌القرآن الکریم آقایان استان تهران و البرز عنوان کرد: برنامه 30 محفل قرآنی از ساعت 19:30 تا اذان مغرب در سالن B برج میلاد با اجرای برنامه توسط حفاظ نوابغ قرآنی نوجوان چون محمدعلی اسلامی، حنانه خلفی، علی فیضی، فاطمه بختیاری، علی و زینب فیضی و سید طاها میرکاشی و محمد یوسفی و .. جمع کثیری از حفاظ منتخب کشور و جامعةالقرآن و تلاو قاریان بین‌المللی چون حمید شاکرنژاد، جعفر فردی، حسین فردی، محمدرضا پورزرگری و حمیدرضا احمدی وفا و مهدی عادلی ... از دیگر برنامه‌های این مؤسسه بود.
وی ادامه داد: آیین اختتامیه این محافل قرآنی همراه با اعطای لوح تقدیر با حضور علی درویش‌پور، مدیرعامل برج میلاد برگزار شد. همچنین این برنامه‌ها با اجرای گروه تواشیح بین‌المللی و ممتاز همراه بود.
اسلامی بیان کرد: همچنین طی ایام نمایشگاه قرآن نیز هرشب از ساعت 21:30 تا 23 نفر در غرفه طرح ملی حفظ برنامه‌هایی به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف و جامعة القرآن برنامه، همراه با مسابقه قرآنی بین‌ حفاظ و اجرای گروه تواشیح برپا شد.
انتهای پیام

نظر شما