شناسهٔ خبر: 26177760 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

وقت دور انداختن ریموت کنترل‌ها رسیده است!

با تولید برنامه‌های دستیار برای وسایل ارتباطی مختلف، ریموت کنترل‌ها به زمان مرگ خود نزدیک می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ریموت کنترل‌ها نماد اصلی یک زندگی راحت هستند. برای اولین باردهه 50 میلادی در آمریکا بود که ریموت کنترل‌ها توسط شرکت‌های متنوع تلویزیون سازی به دنیا معرفی شدند تا افرادی که دلشان می‌خواهد از جای خود بلند نشوند، به راحتی روی کاناپه‌های راحتی خود بنشینند و تکان نخورند. پس از آن، زوج‌های زیادی سر ریموت کنترل‌ها با هم مشاجره کردند، کتاب‌های کمیک زیادی درباره آن‌ها داستان درست کردند و برنامه‌های زیادی هم حول آن‌ها در آمریکا ساخته شد.

با همه این تاریخ‌ها درباره کنترل‌های تلویزیون، دستیارهای صوتی الکسای آمازون و سیری اپل به بازارهای تکنولوژی آمده‌اند. با وصل شدن تلویزیون‌ها به اینترنت و استفاده بیش از پیش از تکنولوژی باعث شده است این دستیارهای هوش مصنوعی به کمک علاقمندان به نشستن پای تلویزیون به میزان تنبلی خود اضافه کنند یعنی دیگر برای تغییر کانال انگشت خود را هم تکان ندهند یا برای گوش دادن به موسیقی دلخواهشان بین سی دی‌های زیادی بگردند. با این وجود، برای اینکه بینندگان تلویزیون کارهای موردنظر خود را انجام دهند باید داد بزنند و از دستیار بخواهند که کارها را برایشان انجام دهد.

یکی از این دستگاه‌ها که می تواند با استفاده از هوش مصنوعی و دستیار آمازون کار کند، Fire TV Cube آمازون می‌باشد. این ریموت کنترل که خود دارای هوش مصنوعی است، برای هر نوع دستگاه پخش کننده مدیایی قابل استفاده است و الکسا، دستیار صوتی آمازون فقط با استفاده از فرمان گرفتن آن‌ها را کنترل می کند که در این صورت انگشتان شست افراد هم به طور کامل غیرقابل استفاده خواهند شد.

گفتنی است؛ دانشمندانی در دانشگاه لنکستر انگلستان هم در حال توسعه دستیاری هستند که کنترل تلویزیون و دستگاه‌های هوشمند پخش‌کننده مدیا را با حرکات بدن کنترل می‌کنند، که باز هم جای امید را در حرکت کردن بدن باقی می گذارند. البته ناگفته نماند که این تکنولوژی‌ها هنوز در اولین قدم‌های خود هستند و هنوز باید منتظر ماند تا خبرهای قطعی از حذف ریموت کنترل‌ها را در تلویزیون‌ها بشنویم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما