شناسهٔ خبر: 26177367 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام:

طرح اوقات فراغت آسمانی ها از ابتدای تیر در ایلام آغاز می شود

ایلام - مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: طرح اوقات فراغت آسمانی ها به منظور پر کردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان از ابتدای تیر آغاز می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی چراغی پور، روز دوشنبه در نشست ستاد اوقات فراغت کانون‌های مساجد این استان، اظهار کرد: برگزاری نشست سراسری کانون‌های فرهنگی و هنری با موضوع اوقات فراغت، تهیه مستند اوقات فراغت، برای شبکه استانی، اجرای طرح جذب مشارکت مردمی برای برگزاری اوقات فراغت، همکاری و تعامل با سایر نهادها و سازمان‌های مجری طرح اوقات فراغت، انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش‌وپرورش، تفاهم‌نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر، همکاری با مدیریت حوزه علمیه، از برنامه‌های این ایام خواهد بود.

وی ادامه داد: طرح آسمانی از ابتدای تیرماه سال جاری آغاز و تا ۱۹ مهرماه، سالروز بیانات تاریخی مقام معظم رهبری در خصوص کانون‌های فرهنگی و هنری ادامه دارد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گفت: برگزاری نشست خبری اوقات فراغت با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری برنامه‌های ویژه بازخوانی حقوق بشر آمریکایی، ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت، ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت، هفته جهانی مساجد، هفته دولت و برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این ایام است.

چراغی پور افزود: ۲۹۴ کانون فرهنگی و هنری در سامانه جامع بچه‌های مسجد ثبت‌شده که در این راستا مبالغی به‌عنوان سرانه برای هر کانون اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز در این جلسه، با اشاره به اینکه پسوند فرهنگی و هنری که کانون‌ها دارند باید به‌تمام‌معنا در مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری محقق شود، گفت: کانون‌های مساجد در مناطق روستایی تنها مرجع رجوع اقشار مختلف مردم به‌ویژه نسل جوان هستند.

عمران خودآموز تاکید کرد: در مراکز شهری سایر نهادها می‌توانند خدمات ارائه دهند اما در روستاها تنها مرکز فرهنگی، مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری هستند.

نظر شما