شناسهٔ خبر: 26176920 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یک نویسنده مطرح کرد

افزایش سرانه مطالعه از طریق توزیع رایگان کتاب

فاطمه سلیمانی نویسنده کتاب «به سپیدی یک‌رویا» گفت: از آنجایی که یکی از مشکلات اساسی ما در پایین‌بودن سرانه مطالعه قیمت کتاب‌هاست از نکات مثبت جشنواره رضوی این است که نهاد کتابخانه‌ها کتاب را به صورت رایگان از طریق کتابخانه‌ها در اختیار مردم قرار می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، فاطمه سلیمانی نویسنده کتاب به سپیدی یک رویا در خصوص تاثیر جشنواره کتابخوانی رضوی بر افزایش میزان مطالعه در جامعه گفت: جشنواره های کتابخوانی از جمله جشنواره کتابخوانی رضوی می تواند در اقبال عمومی به مطالعه کتاب هایی با موضوع سیره رضوی بسیار موثر باشد و از این طریق کتاب هایی که مفید هستند دیده می شوند و حتی مردم علاقمند می شوند کتاب های مشابه با کتاب های جشنوراه را هم تهیه و مطالعه کنند.
وی در ادامه افزود: تبلیغات در معرفی جشنواره رضوی بسیار مهم است و باید تبلیغات خوبی برای این جشنواره صورت بگیرد و جوری تبلیغات صورت شود که مخاطب علاقمند به شرکت در جشنواره و مطالعه کتاب شود.
این نویسنده با اشاره به معرفی کتاب «به سپیدی یک‌رویا» در جشنواره رضوی عنوان کرد: امسال که خودم درگیر جشنواره کتابخوانی رضوی هستم می بینم که کتاب دیده شده و جاهای مختلف کتاب را دیده و خوانده اند و نظرات مختلفی داده اند و خوشبختانه معرفی کتاب ها در این جشنواره به خوبی صورت می گیرد.
سلیمانی توزیع رایگان کتاب‌های مسابقه را یکی از نکات مثبت جشنواره رضوی دانست و اظهار داشت: از آنجا که نهاد کتابخانه ها متولی این جشنواره است یکی از نکات مثبت این جشنواره شرکت در جشنواره از طریق کتابخانه هاست. از آنجایی که یکی از مشکلات اساسی ما در پایین بودن سرانه مطالعه قیمت کتاب هاست و اینکه مشکلات اقتصادی مردم سبب می شود کتاب آخرین کالای سبد خرید خانواده ها باشد. اما اینکه نهاد کتابخانه ها کتاب را به صورت رایگان از طریق کتابخانه ها در اختیار مردم قرار می دهد بسیار نکته خوبی است. زیرا وقتی شخص کتاب را برای خودش دارد و امانی کتابخانه نیست تمایل بیشتری به شرکت در جشنواره و خواندن کتاب پیدا می کند و می تواند بعد از جشواره نیز کتاب را در اختیار دوستان و دیگران قرار دهد تا افراد بیشتری کتاب را مطالعه کنند.
وی با اشاره به هم پوشانی و گستردگی محتوایی کتاب های جشنواره رضوی بیان کرد: با بررسی که روی کتاب های جشنواره رضوی داشته ام خوشبختانه کتاب ها هم پوشانی و گستردگی خوبی با هم دارند و هم موضوعات مستند و هم داستان و رمان و حدیث در میان کتاب ها هست و سنین مختلف از جمله کودکان و نوجوانان و هم خانوادگی می توانند از کتاب ها استفاده کنند و در جشنواره رضوی شرکت کنند و هرکس می تواند با کتاب مورد نظر خود ارتباط برقرار کند و این بسیار مفید است.
سلمانی با تاکید بر اهمیت تبلیغات سینه به سینه کتابها خاطرنشان کرد: به نظرم بخش کودک و نوجوان می تواند بسیار موثر باشد چراکه وقتی افراد از سنین کودکی با کتاب و سیره ائمه اطهار (ع) آشنا شوند و انس بگیرند در تفکرات دینی اشخاص و آینده کشور بسیار حائض اهمیت است. بهترین نوع تبلیغات برای کتاب های جشنواره تبلیغات سینه به سینه است. وقتی کتابی خوب باشد و کتاب خوب به مردم معرفی شود مردم خودشان کتاب را به همدیگر معرفی خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما