شناسهٔ خبر: 26176754 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رئیس تبلیغات اسلامی رشت عنوان کرد:

لزوم برنامه ریزی فرهنگی، تبلیغی و قرآنی در مناطق آسیب پذیر شهر رشت

گروه اجتماعی- حجت الاسلام دوستار، بر لزوم برنامه ریزی فرهنگی، تبلیغی و قرآنی در مناطق آسیب پذیر شهر رشت تاکید و گفت: باید از ظرفیت شبکه تبلیغ برای مسائل روز و پیشگیری و مبارزه با آسیب های اجتماعی بهره برد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین صادق دوستار، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رشت در گفت وگو با ایکنا از گیلان، به ارائه گزارشی از برنامه های فرهنگی، تبلیغی و قرآنی در ماه مبارک رمضان پرداخت و اظهار کرد: امروز نمی توان شبکه تبلیغ را فقط منحصر به منبر و محراب کرد و بلکه باید از ظرفیت شبکه تبلیغ برای مسائل روز و پیشگیری و مبارزه با آسیب های اجتماعی بهره برد.

وی مناسبت های دینی از جمله ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی اسلامی و قرآنی دانست و افزود: برای استفاده بهینه از این ظرفیت باید زیرساخت های فرهنگی و تبلیغی در سطح شهرستان مهیا باشد.

لزوم برنامه ریزی فرهنگی، تبلیغی و قرآنی در مناطق آسیب پذیر شهر رشت

رئیس تبلیغات اسلامی رشت، از رشد 12 درصدی اعزام مبلغ به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: 390 مسجد در ماه مبارک رمضان امسال تحت پوشش تبلیغی این سازمان قرار داشت.

حجت الاسلام دوستار تصریح کرد: 215 مبلغ دینی در ماه رمضان امسال به مساجد و دستگاه های دولتی اعزام شدند و با توجه به اینکه بعضی از روحانیون و مبلغین در روز دو مسجد و تعدادی هم با احتساب نماز مغرب و عشاء سه مسجد را برای تبلیغ برگزیده بودند، در مجموع 390 مسجد برای شبکه تبلیغ این اداره فعال بود.

وی با اشاره به اجرای برنامه های قرآنی همزمان با ماه مبارک رمضان در شهرستان رشت، ابراز کرد: با همکاری موسسات و خانه های قرآنی بیش از 30 برنامه قرآنی در سطح شهرستان از جمله چهار محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان استانی و قرایان بین المللی برگزار شد.

حجت الاسلام دوستار، به برنامه های تفسیر موضوعی قرآن نیز اشاره کرد و یادآور شد: در سطح شهر رشت دو تفسیر موضوعی قرآن کریم با حضور مفسرین اعزامی از قم در دو مسجد شهر رشت برگزار شد.

این کارشناس دینی، بر لزوم برنامه ریزی فرهنگی، تبلیغی و قرآنی در مناطق آسیب پذیر شهر رشت تاکید و خاطرنشان کرد: باید با همفکری و با استفاده از امکانات بین دستگاهی و بهره برداری از همه ظرفیت ها برای پیشگیری و مبارزه با آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه شهر رشت استفاده کرد.

انتهای پیام

نظر شما