شناسهٔ خبر: 26176015 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

منابع صهیونیستی اعلام کردند:

فشار کشورهای عربی به ابومازن برای پذیرش توافق قرن

اسرائیل هایوم از فشار کشورهای عربی به ابومازن برای پذیرش توافق قرن آمریکا و استقبال از کوشنر در جریان سفیر قریب الوقوع وی به منطقه خبر داد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) به نقل از خبرگزاری سوا، روزنامه عبری زبان اسرائیل هایوم به نقل از منابع فلسطینی بلند پایه اعلام کرد: ابومازن اخیراً و در آستانه سفر جارد کوشنر و جیسون گرینبلات تحت فشار زیادی قرار گرفته است.

 

این روزنامه اسرائیلی در گزارش خود افزود: فشارهای وارده بر ابومازن از سوی برخی از کشورهای عربی اعمال می شود که خواستار عقب نشینی وی از موضع خود در قبال آمریکا و موافقت با توافق قرن هستند.

 

اسرائیل هایوم ادامه داد: کشورهای مصر، عربستان، امارات و اردن کشورهای معتدل عربی هستند که در حال حاضر به رئیس تشکیلات خودگردان فشار می آورند.

 

بر اساس گزارش این روزنامه صهیونیستی مقامات این کشورها از ابومازن می خواهند موضع منعطف تری در قبال آمریکا اتخاذ نموده و از کوشنر و گرینبلات در جریان سفر قریب الوقوع خود به برخی کشورهای عربی استقبال نماید.

 

این رسانه اسرائیلی همچنین به نقل از برخی منابع دیگر که مدعی فلسطینی بودن آنهاست اعلام کرد: ابومازن ما را به سوی پرتگاه هدایت می کند، او باید از موضع سرسختانه خود در قبال کاخ سفید و تقابل با ترامپ در خصوص پرونده کره شمالی و ایران عقب نشینی نماید، همچنین وی باید موضع خود در برابر اتحادیه اروپا را نیز تعدیل کند، همین مواضع رئیس تشکیلات خودگردان سبب شده برخی شخصیت های فلسطینی به وی هشدار دهند که اگر بر مواضع خود پافشاری کند ممکن است با تحریم های آمریکا مواجه شود.

 

انتهای پیام/ح.ع/

نظر شما