شناسهٔ خبر: 26175891 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گل‌محمدی در نشست خبری:

فدراسیون بوکس فامیل بازار شده است!

سرپرست سابق تیم ملی بوکس گفت: اگر ثوری با همین منوال کارش را در فدراسیون بوکس ادامه دهد و دوستانش را دور بزند، نمی تواند دوره ریاست چهارساله خود را به پایان برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی گل محمدی که به تازگی از سرپرستی تیم ملی بوکس استعفا داده است، در نشستی خبری در جمع خبرنگاران از دلایل این استعفا و پشت پرده هایی از فدراسیون بوکس افشاگری کرد.

وی در آغاز صحبت های خود گفت: در زمان انتخابات فدراسیون بوکس ما از حامیان افشین داوری یکی از کاندیداهای انتخابات بودیم. با کناره گیری داوری از مجمع، حمایت خود را از روح الله حسینی عنوان کردیم اما به هر حال حسین ثوری به عنوان رئیس فدراسیون مشخص شد. ایشان چند باری با هم صحبت کرد که به عنوان سرپرست در کنار تیم ملی باشم. من هم با تأکید بر اینکه اختیارات من باید در حد یک سرپرست تام باشد، این پیشنهاد را پذیرفتم.

وی افزود: بسیاری از قهرمانان بوکس ایران یا اولین سفرهای خود را با من رفته اند یا اولین مدال های خود را با من کسب کرده اند. رزومه من کاملا مشخص است. همیشه بدون چشم داشت بوکسورها را حمایت کردم. در هر سفری که با هر تیم می رفتم سه داور را همراه خود می بردم اما متأسفانه در فدراسیون بوکس، شب پرواز به مسابقات قزاقستان، سرمربی تیم ملی به من اطلاع داد که نام شما در لیست اعزامی نیست. آیا این اهانتی بزرگ به سرپرست تیم ملی نیست؟

گل محمدی با اشاره به مشکلات مالی عدیده در فدراسیون بوکس عنوان کرد: مشکلات ملی پوشان بیشتر از قبل شده است؛ ۸۰-۹۰ میلیون به رستوران آکادمی بدهکار هستیم. ملی پوشان حقوقی نمی گیرند و فدراسیون معتقد است هر کس می خواهد  اردو را ترک کند و این موضوع اصلا مهم نیست. آیا به نظر شما این اتفاقات، بوکس سوزی نیست!؟

می خواهند سه بوکسور به جاکارتا ببرند تا کمتر پاسخ دهند
سرپرست سابق تیم ملی بوکس در خصوص درگیری اخیر خود در جلسه کادر فنی اظها رداشت: در جلسه اخیر زمانی که از سهمیه ها صحبت شد متوجه شدم برخی دوستان بسیار علاقه مندند که تیم با سه بوکسور به بازی های آسیایی برود این در حالی است که وزیر ورزش و جوانان و هم رئیس کمیته ملی المپیک، قول های مساعد برای افزایش سهمیه تا ۵ نفر را به ما داده بودند. به نظر می رسد مسئولان فدراسیون بوکس به دنبال این هستند که سه نفر را به جاکارتا ببرند تا در آینده هم کمتر پاسخ بدهند. حتی همین سه بوکسور از کیک بوکسورها هستند. ببینید چه بلایی سر رشته بوکس آمده که ورزشکاران دیگر رشته ها باید قهرمان آن شوند.

وی افزود: بحث من در آن جلسه این بود که چرا باید تنها با سه سهمیه اعزام شویم. ما کار می کنیم تا تعداد نفرات اعزامی مان بیشتر شود وگرنه در دوره های گذشته که تعداد کاروان اعزامی از آن بیشتر بود. در جلسه به من گفتند در جایی که نوروزی و احدی هست، شما صحبت نکن. این در حالی است که من سرپرست تیم ملی هستم و این حق من بود.

گل محمدی در خصوص وعده های حسین ثوری در مجمع انتخاباتی بوکس، تصریح کرد: ثوری ادعا کرده بود که با آمدنش به فدراسیون ۱۰ تا ۱۵ میلیارد ریال برای فدراسیون می آورد اما حالا با مشکلات مالی، تنها سه بوکسور به مسابقات مغولستان اعزام کرده اند. آیا این حق قهرمانان ما نیست که در مسابقات تدارکاتی شرکت داشته باشند؟ این در حالی است که افشین داوری درمدت کم حضور خود در فدراسیون بوکس، تمام بدهی ها را صفر کرد و پس از پرداخت ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان، ۳۰۰ میلیون هم در حساب فدراسیون پول گذاشت.

ثوری در لیگ بوکس هم سر من کلاه می گذاشت
سرپرست اسبق تیم ملی بوکس با اشاره به سابقه رئیس فدراسیون بوکس خاطرنشان کرد: فراموش نمی کنم در رقابت های قهرمانی کشور جوانان در حدود سال ۸۴ یا ۸۵، سه بار تیم آقای ثوری را به علت صغر سنی از مسابقات بیرون کردند. من وی را از همان موقع می شناختم. او در لیگ هم قصد کلاه گذاشتن روی سر من را داشت. اگر کلانتری و ثوری از منطقه پهلوان و قهرمان پرور سیستان و بلوچستان آمده اند، من هم قطب موفقیت بوکس در تهران بودم. بهترین قهرمانان را در باشگاه پیوند سابکو تر و خشک کردم. وقتی که من به عنوان سرپرست با فدراسیون بوکس همکاری کردم به من گفتند با رسانه ها صحبت نکنید. چون تیم ملی به حاشیه می رود. ولی اختیار قرار شد اختیار صفر تا صد تیم ملی را به من بدهند.

گل محمدی در پاسخ به این سوال که مگر در حکم شما عنوان نشده بود که سرپرست اردوهای تیم ملی هستید، پس چرا با این موضوع مخالفت نکردید؟، گفت: من به احترام دوستان حتی حکمی را هم دریافت نکردم. به من گفتند منظورمان همان سرپرست تیم ملی است و چون با قول اختیار تام آمده بودم به هیچ موضوع حاشیه ای دیگری فکر نمی کردم.

به اندازه وزن ثوری و کلانتری رزومه بوکس دارم
گل محمدی ادامه داد: من عشق سفر نیستم. به اندازه وزن ثوری و کلانتری و نایب رئیس آنها رزومه بوکس دارم و به سفر رفته ام. متأسفانه یکی دو نفر که در دوره ناطق نوری هم بوکس را خراب کرده بودند و از فدراسیون طرد شدند، حالا بوکس ما را به حاشیه می برند. آقای مقصودی در زمان ناطق نوری کنار گذاشته شد ولی حالا نام ایشان به عنوان عضو  هیئت رئیسه هم مطرح می شود. به خاطر می آورم که زمانی وزارت ورزش و جوانان از ایشان شاکی بود اما حالا نمی دانم چه اتفاقی افتاده است! وی حتی چند باری هم سر تمرینات تیم ملی آمد و در موارد مختلف دخالت می کرد که البته ما اجازه ندادیم.

خانه اولیه ثوری و کلانتری توسط ما به آنها داده شد
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا خانه ای که پس از انتخابات در اختیار ثوری و کلانتری قرار گرفت توسط شما به آنها داده شد، گفت: در شرایطی که این دوستان در آکادمی کمیته ملی المپیک بودند، من خودم پیشنهاد دادم که دیگر در آکادمی نباشند و با محبت آقای بهنیا، خانه ای در اختیار آنها قرار گرفت. من قصد نداشتم این موضوع را مطرح کنم اما دوستان جواب محبت من را به خوبی دادند.

گل محمدی در خصوص اکبر احدی سرمربی تیم ملی بوکس نیز عنوان کرد: اکبر احدی واقعا با تجربه و باهوش است. دوستان ما خواسند که دخالت های زیادی کنند که البته ما اجازه این کار را ندادیم.

سرپرست اسبق تیم ملی بوکس در خصوص اضافه شدن نام فروتن گل آرا به مسافران جاکارتا افزود: گل آرا خیلی زحمت کشیده است و از زمانی که از سر پل ذهاب به تیم ملی آمد، او را می شناختم. او بدون اجازه اردو را ترک کرد و اگر هم کسی ادعا می کند اجازه گرفته آیا من به عنوان سرپرست اردو نباید از این موضوع باخبر می شدم؟

احدی سنگ زیر آسیاب شده است
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا احدی در انتخاب ملی پوشان اعزامی به بازی های آسیایی، اختیار تام دارد یا خیر؟ گفت: احدی با بهترین مربیان از جمله آسه بال، لینکوف و غیره کار کرده است. از لحاظ فنی سطح بسیار بالایی دارد اما متأسفانه سنگ زیر آسیاب شده است. به خاطر اینکه خودش و تیم ملی به حاشیه نرود، حرفی نمی زند. ما خیلی تلاش کردیم که تیم با ۷ بوکسور اعزام شود اما حالا می بینید که برای تدارکات پیش از مغولستان، سه بوکسور رفته اند. حتی یک ریال به بوکسورها حقوق داده نشده است. خیلی وقت ها، کرایه ها را از جیب خودم دادم. برخی می گویند که احدی را از تیم ملی کنار می گذارند اما امکان ندارد این اتفاق بیفتد.

قهرمانان بیکارند، فدراسیون فامیل بازار شده است
گل محمدی با بیان اینکه شرایط در فدراسیون بوکس تغییر نکرده است، اظهار داشت: همان فامیل بازی سابق در بوکس تکرار می شود شاید برخی بخندند اما اینها واقعیت و درد بوکس ایران است. قهرمانان ما بیکار هستند و در فدراسیون بوکس ما هنوز فامیل بازی است.

وی بیان کرد: چند روز پیش دوستان مطلع شدند که من می خواهم افشاگری کنم به من پیشنهاد مسئولیت سازمان لیگ و مشاور فدراسیون را دادند. به من گفتند به دنبال حاشیه نرو چرا که خبرنگاران تو را می سوزانند اما من قبول نکردم چون در بوکس دنبال چیزی نبودم و همیشه حرف حق را زدم.

این مربی بوکس افزود: همیشه وظیفه پدر خانواده این است که دو به هم زنی ها را جمع کند اما ثوری برعکس این موارد را پرورش می دهد و همه را مقابل هم قرار می دهد. حمید قبایی بارها گفته ۱۰ بار ساکم را بسته ام تا بروم. ثوری یا دلش واقعا رئوف است یا داستان چیز دیگری است که هر کس را می بیند سلام و درود می فرستد. ایشان قدرت تصمیم گیری ندارد. سه هفته پیش به من گفتند پاسپورتت را به فدراسیون بیاور و اصرار به این موضوع داشتند ولی بعددیگر خبری از آن نشد و حتی اسمی از من نیاوردند. من سفرهای زیادی رفتم و تشنه سفر نیستم. اهانت این افراد به سرپرست تیم ملی، من را آزار می دهد. آیا چنین فردی قابل اعتماد است!؟ آیا به نظر شما این اهانت ها، عاقبت خوبی دارد!؟

فکر نمی کنم ثوری در پایان چهار سال رئیس بماند
گل محمدی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا فکر می کنید ثوری تا پایان این دوره چهارساله در فدراسیون بوکس بماند یا نه؟ تصریح کرد: از وزیر یک خواهش دارم اینکه یک نگاه ویژه تری به بوکس کند. چون اگر فدراسیون با این شیوه جلو رود، نابود می شود. معتقدم اگر ثوری هم با همین منوال به کار خود ادامه دهد، رفیقان خود را سر کار بگذارد و دوستان را دور بزند، در فدراسیون نمی ماند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه آیا سوری برنامه ای برای حضور در مجلس شورای اسلامی دارد، خاطرنشان کرد: از این موضوع بی اطلاعم. تا آنجایی که من خبر داشتم، دوستان به دنبال حضور ۸ ساله در فدراسیون بودند.

سرپرست اسبق تیم ملی بوکس در پایان یادآور شد: اگر زمان به عقب برگردد باز هم از افشین داوری و حسینی حمایت می کنم. من با افتخار به فدراسیون آمده ام چون بوکس را دوست داشتم و حالا چون دوستان زیر حرف هایشان زده اند، نمی توانستم با آنها ادامه همکاری دهم.

نظر شما