شناسهٔ خبر: 26175503 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تاکید رسانه کره شمالی بر حفظ "روح نشست دو کره" از سوی سئول

رسانه دولتی کره شمالی امروز (دوشنبه) از کره‌ جنوبی خواست تا به "روح توافق" به دست آمده در نشست آوریل رهبران دو کره احترام بگذارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، در اعلامیه موسوم به پانمونجوم که پس از نشست 27 آوریل میان رهبران دو کره به تصویب رسید، دو طرف بر توقف اقدامات خصمانه علیه یکدیگر و افزایش تبادلات و همکاری در زمینه‌های مختلف به توافق رسیدند.

نشست‌های بعدی نیز با هدف تبادل ایده‌ها درباره جزئیات مختلف همکاری در بخش‌های متفاوت برگزار شد که از جمله آن می‌توان به مذاکرات روز پنجشنبه برای بررسی کاهش تنش بین دو کره اشاره کرد.

وب‌سایت تبلیغاتی کره شمالی موسوم به "اورینین زوکری" با هدف قرار دادن مقام‌های کره‌ جنوبی در مطلبی نوشت: نشست برای دو کره به دلیل تحقق اعلامیه پانمونجوم بسیار مهم و حیاتی است. نشست برای بخش‌های مختلف نظامی، اقتصادی و فرهنگی باید صورت بگیرد. البته کره‌ جنوبی باید به روح و هدف توافق به دست آمده که حامی اتحاد مجدد دو کره، صلح و عظمت بین دو کشور است، احترام بگذارد.

همچنین یک روزنامه تبلیغاتی خارجی برای کره شمالی موسوم به "می‌آری" نیز به اظهارنظرهای این وب‌سایت تبلیغاتی پیوسته و از دولت سئول خواست تا به روح توافق به دست آمده احترام بگذارد و از هرگونه اقدامی که باعث مخدوش شدن تحقق آن می‌شود، اجتناب کند.

این تاکید از سوی رسانه‌های تبلیغاتی کره شمالی در بحبوحه نگرانی‌ها درباره احتمال عدم توافق در مذاکرات اخیر بین دو کره صورت گرفته است.

دو کره در حال حاضر به بررسی همکاری‌هایی در زمینه‌های ورزشی و همچنین حضور تیم‌های مشترک در بازی‌های آسیایی می‌پردازند.

همچنین قرار است نشست صلیب سرخ روز جمعه درباره دیدار خانواده‌های جدا افتاده بین دو کره و همچنین بررسی مسائل حقوق بشری برگزار شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما