شناسهٔ خبر: 26174879 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

شما نظر بدهید/ برای موفقیت «کمپین نه به خرید» چه باید کرد؟

اقتصاد > اقتصاد کلان - بازگشت موج تورمی به برخی بازارها،خصوصا بازار طلا و سکه و خودرو و مسکن در ماه های اخیر بار دیگر راه اندازی کمپین‌های "نه به خرید" را بر سر زبان ها انداخته است.

صاحب‌خبر -

علی کریمی، فوتبالیست پیشکسوت در شبکه اجتماعی خود مردم را دعوت کرده است به مدت یک ماه از خرید اقلامی که گران شده‌اند، خودداری کنند. این اولین باری نیست که کمپین‌هایی از این دست در کشور راه می‌افتد . پیش از این در سال ۱۳۹۴ نیز کمپین نه به خرید خودرو، میزان فروش خودروی صفر کیلومتر را به کف رساند و دولت در برنامه‌ای که با هدف خروج از رکود تدارک دید، کمی بیش از ۱۰۰ هزار وام ۲۵ میلیون تومانی برای خرید خودرو پرداخت کرد. راه‌اندازی کمپین‌های نه به خرید و تحریم خرید برخی کالاها و خدمات به‌واسطه افزایش غیرمنطقی قیمت در بسیاری از کشورها سابقه دارد. 

 سئوال اما اینجاست، آیا چنین کمپین‌هایی می‌تواند حمایت مصرف‌کنندگان و کسانی که برای فرار از تورم سرمایه‌هایشان را به کالاهایی با نقدشوندگی بالا تبدیل می‌کنند به همراه داشته باشند. به عبارت دیگر چه کنیم تا چنین کمپین‌هایی در فضای اقتصادی ایران توفیق یابند؟

شما کاربران خبرآنلاین می‌توانید دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات منتشر کنید. 

 

223223

نظر شما