شناسهٔ خبر: 26174791 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کمالی در نشست خبری:

رقابت‌ها در کشور غیر برنامه‌ای است/کسی که قدرت را در دست دارد باید نقد پذیر باشد

رئیس خانه احزاب ایران گفت: کسی که اداره امور در دست گرفته باید بپذیرد که توسط قدرت سایه نقد شود و ایرادات خود را بر اساس آن نقدها برطرف کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، حسین کمالی رئیس خانه احزاب ایران در نشست خبری «همایش ملی احزاب ایران» که ظهر امروز برگزار شد اظهار داشت: در کشور ما گفتمان اجتماعی مناسب صورت نمی‌گیرد و در موضوعات سیاسی و اجتماعی هنوز هستند جمعیت‌هایی که حرف خود را به گفت‌وگوی متقابل تبدیل نکرده‌اند و احزاب هم همین‌طور هستند.

وی افزود: رقابت‌هایی بین کاندیداها و احزاب وجود دارد بر اساس برنامه‌ها و سیاست‌ها نیست بلکه بر اساس سوابق و تحصیلات و گرایش‌های افراد است و رقابت غیر برنامه‌ای در کشور جریان دارد.

کمالی بابیان اینکه احزاب باید قدرت به وجود بیاورند اظهار داشت: کسی که اداره امور در دست گرفته باید بپذیرد که توسط قدرت سایه نقد شود و ایرادات خود را بر اساس آن نقدها برطرف کند.

رئیس خانه احزاب ایران ضمن تأکید بر اینکه عدم باور مسئولین غیر از رهبر انقلاب که خود رئیس حزب بودند به فعالیت‌های حزبی به‌عنوان دلیل عدم پاگرفتن کار حزبی بر کشور است تصریح کرد: عده‌ای حزبی بودن را نقیصه می‌دانند و این را به جامعه منتقل می‌کنند و این نیازمند آسیب‌شناسی است.

کمالی تأکید کرد: رییس جمهوری که می‌گوید من حزبی نیستم نه‌تنها نشان‌دهنده نقطه مثبت او نیست بلکه یک نقطه منفی برای وی است.

وی تأکید کرد: مسئولین قوه مقننه مجریه و صاحب‌نظران دعوت‌شده است و بنا نداریم نشست را فرمایشی برگزار کنیم و اظهارنظر را مهندسی کنیم و همایش جنبه علمی خواهد داشت.

کمالی ادامه داد: 7 تیر روز شهادت شهید بهشتی و انفجار حزب جمهوری است و خانه احزاب همین مناسبت را برای برگزاری همایش ملی احزاب ایران انتخاب کنیم.

وی افزود: محلی که برای این نشست در نظر گرفتیم سالن ایوان شمس شهرداری است چون دولت امکان تخصیص مکان نداشت.

کمالی همچنین با رد ادعای واریز یارانه احزاب به‌حساب خانه احزاب گفت: تاکنون یک ریال هم از مبلغ دو میلیارد تومان یارانه احزاب واریز نشده است و این همایش نیز با هزینه‌های دولتی انجام نمی‌شود.

در بخش پایانی این نشست محمد محمدی نوری عضو شورای مرکزی خانه احزاب ایران علی لاریجانی رئیس قوه مقننه و آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه مقننه را نیز از مدعوین نشست فوق ذکر کرد.

محمدی نوری در پایان از برگزاری همایش فصلی خانه احزاب تا دوماه آینده خبر داد.

انتهای پیام/

نظر شما