شناسهٔ خبر: 26174360 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشاهده یک هواپیمای بدون سرنشین شناسایی آمریکایی بر فراز منطقه دونباس اوکراین

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اسپوتنیک، یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در حریم هوایی منطقه مورد مناقشه دونباس در شرق اوکراین نزدیک شبه جزیره کریمه مشاهده شد.

مرکز پلین‌ریدر که پرواز هواپیماهای نظامی و غیرنظامی را رصد می کند در توئیتر اعلام کرد یک هواپیمای بدون سرنشین شناسایی نیروی هوایی آمریکا از نوع گلوبال هاوک به مدت چند ساعت بر فراز منطقه دونباس در شرق اوکراین پرواز کرد. این هواپیما مشخصا بر فراز خط مرزی میان نیروهای ارتش اوکراین و شبه نظامیان جمهوری خودخوانده دونتسک و لگانسک رصد شد.
این هواپیمای بدون سرنشین در منطقه سیسیل از پایگاه هوایی سینگونلا متعلق به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به پرواز درآمده و وارد حریم هوایی اوکراین شده بود.
گلوبال هاوک که قابلیت دویست کیلومتر پرواز دارد، نه تنها می تواند در منطقه خود خوانده دونباس بلکه در مناطق نزدیک مرزهای روسیه به عملیات شناسایی بپردازد.
هواپیماهای بدون سرنشین ارتش آمریکا مرتب در آسمان منطقه دونباس پرواز می کنند. طبق ارزیابی های سازمان ملل متحد مناقشه مسلحانه این منطقه شرق اوکراین که از سال دو هزار و چهارده با رویارویی نیروهای دولتی اوکراین و گروه های شبه نظامی جدایی طلب آغاز شد تاکنون نزدیک به ده هزار قربانی گرفته و ویرانی های گسترده ای به بار آورده است.
در ماه های اخیر پرواز هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا نزدیک مرزهای روسیه افزایش یافته است.
­

نظر شما