شناسهٔ خبر: 26173598 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فیلم«توت»از کردستان به جشنواره دانشجویی « سایه » رسید

خبرگزاری شبستان: فیلم کوتاه «توت» به کارگردانی تیمور قادری محصول حوزه هنری استان کردستان به بخش رقابتی دوازدهمین جشنواره ملی فیلم های کوتاه دانشجویی «سایه » راه یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان؛ دوازدهمین جشنواره فیلم های کوتاه دانشجویی سایه که از 10 تا 13 تیرماه توسط دانشگاه سوره در تهران برگزار می شود که از بین 720 اثر ارسال شده دانشجویی به دبیرخانه این جشنواره و به انتحاب هیئت انتخاب  متشکل از، رامین شهبازی، ابراهیم ایرج راد و عماد خدابخش در بخش داستانی 30 اثر را جهت رقابت نهایی  انتخاب که در این میان فیلم کوتاه «توت» به کارگردانی تیمور قادری و تهیه کنندگی حوزه هنری استان کردستان نیز به چشم می خورد .

 

تیمور قادری از فیلمسازان جوان و مطرح استان و کشور که بیش از این با فیلم‌های کوتاه « می‌خورد بر بام خانه» ، «چیدن سپیده دم » و غیره توانسته بود در سطح بین‌المللی خوش بدرخشد با بهره‌گیری از سال‌ها تجربه و تحقیق فیلم کوتاه داستانی « توت » را به تهیه کنندگی حوزه هنری استان کردستان نویسندگی و کارگردانی نموده و پس از مراحل تدوین آماده نمایش وحضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی کرده است.

 

در این فیلم کوتاه 12 دقیقه‌ای داستانی با موضوعی اجتماعی که داستان رساندن امانتی توسط یک دست فروش و پسرش به دست پیرزنی را به تصویر می‌کشد، « شب بو سلیمانی ، علی روحانی و مهیار صادقی » به عنوان بازیگر، امیر علی ویسی تصویربردار ، محمد رضا مینا پور ، صدابردار و صداگذار، « شورش وکیلی» تیتراژ و اتالوناژ، « محمد قمری» دستیاری کارگردان ، « زانیار محمدی نکو» طراحی صحنه ، «مسلم گودرزی» به عنوان عکاس و «فرهاد اسماعیلی » به عنوان مدیر تولید ، تیمور قادری تدوینگر، نویسنده و کارگردان این فیلم را همراهی کرده‌اند.

 

تیمور قادری متولد 1369شهرستان کامیاران دارای مدرک تحصیلی کارشناسی علوم تربیتی است که تاکنون هفت فیلم کوتاه ساخته و در 200 جشنواره داخلی و خارجی نیز حضور داشته است.

 

آثار این کارگردان جوان کردستانی تاکنون برنده 48 جایزه در سینما و دو جایزه جشنواره خوارزمی برای مجموعه داستان های «تابستان سرد» و «آدرسی که من گم شده‌ام» را در دو دوره جشنواره کسب کرده است.

 

تیمور قادری از سال 86 و در سن 16 سالگی با ساخت فیلم کوتاه «مجوز»که برنده تندیس طلایی جشنواره کودکان شد، کار فیلمسازی را آغاز کرد.

نظر شما