شناسهٔ خبر: 26173042 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

۶۳ درصد داوطلبان آزمون سراسری در کنکور تجربی شرکت می‌کنند

مشاور عالی رئیس سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان کنکور در رشته تجربی ۶۳ درصد کل داوطلبان هستند و این آزمون ۷ و ۸ تیرماه برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -
حسین توکلی مشاور عالی رئیس آزمون سنجش آموزش کشور با اشاره به جزئیات آماری کنکور سراسری گفت: یک میلیون و ۱۱ هزار و ۸۲۵ نفر برای شرکت در کنکور سراسری ثبت‌نام کردند که ۱۴۴ هزار و ۵۵۰ نفر داوطلبان گروه ریاضی و فنی، ۶۴۲ هزار و ۴۵۱ نفر داوطلبان گروه تجربی، ۲۰۵ هزار و ۲۶ نفر داوطلبان گروه انسانی، ۱۲ هزار و۲۶ نفر داوطلبان گروه هنر و ۷ هزار و ۵۳۸ نفر داوطلبان گروه زبان‌های خارجی هستند.

وی افزود: با این حساب ۶۳.۵ درصد داوطلبان در گروه تجربی شرکت کرده‌اند.

به گفته توکلی، امسال تعداد داوطلبان کنکور سراسری ۲۷ هزار و ۴۹۶ نفر از سال گذشته بیشتر است.

به گزارش رجانیوز به نقل از دانشجو، وی ادامه داد: داوطلبانی که از گروه‌های دیگر نسبت به گروه هنر علاقمندی خود را اعلام کردند ۶۶ هزار و ۶۴۹ نفر و داوطلبانی که از گروه‌های دیگر علاقمندی خود را به گروه زبان‌های خارجی اعلام کردند ۱۳۸ هزار و ۸۶ نفر هستند، بنابراین یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ۲۶۰ کارت آزمون صادر شده است.

شایان ذکر است، آزمون سراسری سال ۹۷ برای گروه‌های ریاضی و انسانی صبح پنج‌شنبه ۷ تیرماه، برای گروه‌های هنر بعدازظهر پنج‌شنبه ۷ تیرماه و آزمون برای گروه‌های تجربی صبح جمعه ۸ تیرماه و برای گروه زبان‌های خارجی بعدازظهر جمعه ۸ تیرماه برگزار می‌شود.

نظر شما