شناسهٔ خبر: 26171808 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

وزیر جهاد کشاورزی:

تقویت پوشش گیاهی کانون‌های ریزگرد چندین سال زمان می‌برد

نمایندگی خوزستان

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که مردم خوزستان در بحث ریزگردها باید صبور باشند، گفت: ده‌ها سال تخریب انجام گرفته است و باید چندین سال صبر کرد تا بتوان آرام آرام پوشش گیاهی را افزایش داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمود حجتی در مراسم کلنگ زنی طرح انتقال آب بین حوضه‌ای از رودخانه کارون به رودخانه جراحی که امروز 28 خردادماه در جنوب شرق اهواز انجام شد، اظهار کرد: از مردم صبور منطقه شادگان که با مشکل کم آبی و بی آبی مواجه شده‌اند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: از پیگیری‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلاتی که سال‌هاست گریبان استان خوزستان را گرفته است تشکر می‌کنم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: همچنین در ارتباط با مسایل مربوط به شن‌های روان، ریزگردها و مالچ پاشی که در طول یکی دو سال اخیر انجام گرفته است از استاندار خوزستان تشکر می‌کنم.

حجتی بیان کرد: مردم خوزستان در بحث ریزگردها باید صبور باشند زیرا ده‌ها سال تخریب انجام گرفته است و باید چندین سال صبر کرد تا بتوان آرام آرام پوشش گیاهی را افزایش داد.

وی گفت: برای بحث ریزگردها آنچه که منشا داخلی دارد را امیدواریم حل کنیم و آنچه را نیز که منشا خارجی است از طریق دیپلماتیک و هماهنگی با کشورهای همسایه دنبال کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص طرح انتقال آب بین حوضه‌ای از کارون به جراحی اظهار کرد: امیدواریم این کار که مقدمات آن به خوبی فراهم شده است، هرچه سریعتر به سرانجام برسد تا بتوانیم آب را هم در کانون ریزگردها وارد کنیم و هم به نخیلات شادگان برسانیم.

حجتی تصریح کرد: امیدواریم بخشی از مشکلاتی را که در کشور با آن رو به رو هستیم با باران الهی و بخش دیگر نیز با همکاری همه مردم و مسئولان حل شود.

انتهای پیام

نظر شما