شناسهٔ خبر: 26171746 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بومی سازی محافظ های حرارتی موتور خودرو

خبرگزاری صداوسیما

بومی سازی محافظ های حرارتی موتور خودروهای ساخت داخل در سمنان، ایران را از واردات روزانه این محصول بی نیاز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر عامل شرکت تجیران گفت : هم اکنون 40 نوع عایق حرارتی سیستم احتراق و منیفولد انواع خودروهای داخلی که در کاهش حرارت 400 تا 700 درجه ای ناشی از تبدیل سوخت به انرژی کاربرد دارد در این واحد قطعه سازی با مهندسی معکوس و ساخت قالب ها تولید می شود.
سید محسن افتخاری افزود : این سِپَرهای ضد گرمای سه لایه، مطابق به روز ترین استانداردهای مورد تایید شرکت های خودروساز ساخته می شوند و با قرار گرفتن روی قطعات پرحرارت از انتقال گرما و آسیب به سیستم سرمایشی، هیدرولیک، سیم کشی و برقی جلوگیری می کند.
به گفته وی واحد صنعتی تجیران تنها تامین کننده اصلی سفارش های روزانه ایران خودرو و سایپا به علت نزدیکی سمنان به مرکز کشور است و علاوه بر آن قطعات این واحد به استانهای دارای صنعت خودرو سازی زیر مجموعه این شرکت ها نیز در مازنداران و آذربایجان شرقی، خراسان رضوی ارسال می شود.
افتخاری از انعقاد قرارداد جدید با نمایندگی سیتروئن در ایران برای ساخت محافظ های حرارتی مدل های C3/C4/C5 و نیز طرح SV100 سایپا خبر داد و گفت : به منظور حمایت از تولیدات داخلی و کاهش ضررهای ناشی از ورود مواد اولیه، برای اجرای طرح جایگزینی ورق های ایرانی بجای ورق های خارجی با شرکت ایران خودرو در حال رایزنی هستیم که در صورت پذیرش نهایی فقط در تولید 100 هزار دستگاه پژو 206 افزون بر 980 هزار دلار صرفه جویی ارزی برای کشور در پی خواهد داشت.
این صنعتگر مهمترین مشکلات روند تولید را تعویق چهار ماهه حقوق کارگران بر اثر تاخیر در پرداخت شرکت های خودروساز، کمبود و افزایش ناگهانی قیمت مواد اولیه وارداتی بر اثر نوسانات نرخ ارز عنوان کرد.
این واحد صنعتی در شهرک صنعتی شرق سمنان با 65 کارگر و تولید سالانه 880 تا هزار 100 تن محصول با 60 درصد ظرفیت مشغول فعالیت است که در صورت حمایت مسئولان در طرح توسعه با رسیدن به حجم تولید 1500 تن در سال، میزان اشتغال را به 100 نفر ارتقاء می دهد.
محافظ های حرارتی خودرو براساس محل نصب، به 2 نوع منیفولدی و عایق های جانبی گاز خروجی اگزوز و کف خودرو و جعبه دنده تقسیم می شوند.
mp4
<div id="video-display-embed-code_2313382" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2155381/2313382?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما