شناسهٔ خبر: 26171418 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آموزش ۱۴ قرآن آموز در مؤسسه قرآنی «معرفت نور» مرند

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر موسسه قرآنی معرفت نور مرند، با بیان اینکه ۱۴ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن از گرایش‌های آموزشی موسسه قلمداد می‌شوند.

صاحب‌خبر -

سکینه خان محمدی، مدیر مؤسسه قرآنی معرفت نور مرند، در گفت وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 14 قرآن آموز در کلاس‌های آموزشی این موسسه حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن از گرایش های آموزشی موسسه قلمداد می‌شوند.

آموزش 14 قرآن آموز در مؤسسه قرآنی معرفت نور مرند
وی افزود: قرآن، كتاب الهى و وسيله نجاتى است كه از طرف خداوند براى هدايت و تكامل انسان‌ها نازل شده است، تا آن را بخوانند و بفهمند و با عمل به دستورهايش رستگار و سعادمند شوند.
وی با اشاره به پایه‌های سنی قرآن آموزان این موسسه گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنی نونهال و نوجوان در کلاس‌های آموزشی حاضر می شوند.
خان محمدی، قرآن کریم را مایه رحمت دانست و ادامه داد: قرآن كريم، مايه هدايت و رحمت است. اين كتاب شريف و كلام لطيف، مربّى و راهنماى انسان در رسيدن به كمال نهايى و نزديک شدن به خداست و او را به‌سوى خير و سعادت سوق مى‌دهد. هدف اصلى و مهم‌ترين فايده آن، انسان‌سازى و تربيت بشر است. فوايد و آثار ديگر، هدفى فرعى به‌حساب مى‌آيند.
مدیر مؤسسه قرآنی معرفت نور مرند، ضمن بازگو نمودن پیامدهای فراگیری قرآن کریم یادآور شد: کسى که قرآن فرا گیرد و در طریق دانش فروتنى کند و بندگان خدا را بیاموزد و قصد او رسیدن به آنچه نزد خداست باشد، در بهشت، ثواب کسى بزرگ تر از او و مقام کسى بالاتر از او نباشد و در بهشت، منزل و درجه رفیع و گرانبهایى نیست، جز آنکه بهره زیادتر و منزلِ بالاتر و والاتر از آنِ اوست.
وی با اشاره به فرموده امیرالمومنین علی(ع) افزود: امیر مومنان علی(ع) می فرمایند: بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
خان محمدی، از آثار مثبت خواندن قران گفت و تاکید کرد: بطور قطع خواندن قرآن حتی اگر معنای آن را فرد متوجه نشود عبادت است و روی انسان تاثیر معنوی مثبت می گذارد و البته راه فهم و تفسیر قرآن و فهم آن بعد از قرائت قرآن کریم است زیرا اول باید آیه و سپس ترجمه را بفهمیم که بتوانیم به تفسیر آن که البته از معصوم یا اولیاءالله به دست ما رسیه دست یابیم.

انتهای پیام

نظر شما