شناسهٔ خبر: 26170946 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس حوزه هنری استان سمنان تاکید کرد:

تقویت همکاری حوزه هنری و امورکتابخانه‌های استان سمنان درچاپ کتاب

سمنان - رئیس حوزه هنری سمنان بابیان اینکه مشارکت نهاد کتابخانه‌ها در خلق آثار ماندگار هنرمندان استان کمک می‌کند، گفت: این نهاد آماده تقویت همکاری در تهیه و چاپ کتاب با کتابخانه‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، داوود یاراحمدی صبح دوشنبه در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان به میزبانی دفتر خود، بابیان اینکه حوزه هنری کتاب سال تجسمی و کتاب عکس مسابقه مهر محرم را طی سال جاری منتشر خواهد کرد، ابراز داشت: این نهاد آماده همکاری در تهیه و چاپ و رونمایی کتاب با نهاد کتابخانه‌ها است.

وی بابیان اینکه همکاری و تعامل دو دستگاه در اجرای ‌مشترک برنامه‌ها و فعالیت‌های بهتر فرهنگی و هنری اثرگذار است، افزود: این همکاری‌ها می‌تواند نویسندگان را در تالیف کتاب با انتخاب موضوع و اخذ مجوزهای لازم برای چاپ بهتر یاری کند.

رئیس حوزه هنری استان سمنان ضمن بیان اینکه با توجه به اینکه پویانمایی ۱۳ قسمتی با موضوع سبک زندگی و شهروندی توسط واحد هنرهای تصویرسازی و پویانمایی حوزه هنری در حال انجام است، ابراز داشت: مشارکت نهاد کتابخانه‌ها در این موضوع می‌تواند به پیشبرد این هنرها کمک کند.

یاراحمدی بابیان اینکه مطالعه زندگی ائمه اطهار (ع) باعث قرارگرفته انسان در مدار توحید می‌شود، تصریح کرد: حوزه هنری در برگزاری جشنواره رضوی می‌تواند میزبان کتابداران به منظور معرفی منابع جشنواره در کارگاه های آموزشی باشد و از سوی دیگر ترویج فرهنگ رضوی را مورد حمایت قرار دهد.

وی بابیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری در جشنواره‌های مختلف از جمله روز کودک می‌تواند در ارتقا برنامه‌های فرهنگی موثر باشد، افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی با حضور استاید کشوری و استانی در دستور کار حوزه هنری سمنان قرار دارد که در این راستا همکاری و مشارکت دستگاه‌های فرهنگی و استانداری می‌تواند به اثربخشی فعالیت‌های در حال انجام کمک کند.

نظر شما