شناسهٔ خبر: 26170903 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

منشأ پيامک‎های تهديدآميز و زيستگاه‌ اژدهای هفت‌سر فساد

«اين گفته آقاي علم‌الهدي شايد بتواند به کشف منشأ پيامک‌هاي بعضا تهديدآميز ارسالي از مشهد براي نمايندگان در ايام طرح لايحه مرتبط با FATF کمک کند»؛ اين را علي مطهري مي‌گويد و آن هم در پاسخ به سخنان يا به عبارت ديگر، هشدار حجت‌الاسلام علم‌الهدي در خطبه‌هاي نماز عيد فطر خطاب به نمايندگان مجلس.

صاحب‌خبر -
«علي مطهري» در پاسخي که به امام‌جمعه مشهد داده، نوشته: «آقاي علم‌الهدي امام‌جمعه مشهد به نمايندگان مجلس هشدار داده است که «حواستان جمع باشد که در تاريخ اسمتان دنبال مملکت‌فروشان نيايد و نگويند شما هم با تصويب FATF جزء مملکت‌فروشان بوديد». اولا اگر بنا بود نمايندگان مجلس تشخيص‌هاي آقاي علم‌الهدي را ملاک تصميم‌هاي خود قرار دهند، امروز اثري از جمهوري اسلامي نبود. ثانيا اين گفته آقاي علم‌الهدي شايد بتواند به کشف منشأ پيامک‌هاي بعضا تهديدآميز ارسالي از مشهد براي نمايندگان در ايام طرح لايحه مرتبط با FATF کمک کند».

شبکه بانکي غيرشفاف، زيستگاه‌ اژدهاي هفت‌سر فساد

به گزارش اعتدال؛ «محمود صادقي»، نماينده تهران، هم در واکنش به سخنان حجت‌الاسلام علم‌الهدي در توييترش نوشت: «چه کسي بايد پاسخ‌گوي رفتارهاي خسارت‌بار کساني باشد که مانع شفافيت تراکنش‌هاي بانکي هستند؟! يکي از زيستگاه‌هاي اژدهاي هفت‌سر فساد، شبکه بانکي غيرشفاف است».

اژدهاي هفت‌سر که صادقي از آن ياد کرده، در بخشي از سخنان مقام معظم رهبري درباره لزوم مبارزه با فساد آمده؛ ايشان بهمن 96 در ديدار فرماندهان و کارکنان نيروي هوايي ارتش، گفته بودند: «عدالت لازم است بايد با فساد و ظلم مبارزه شود، البته خيلي سخت است، فساد مثل اژدهاي هفت‌سر افسانه‌هاست. يک سرش را که مي‌زني با شش سر ديگر حرکت مي‌کند. ازبين‌بردنش آسان نيست. آن کساني که منتفع از فساد هستند برخورد با اينها کار بسيار سختي است ولي حتما بايد انجام بگيرد».

پيامک‌هاي مشهدي

پيامک‌هاي جنجال‌ساز اخير، بعضا با پيش‌شماره‌هاي 0915 بودند و در روزهاي منتهي به بررسي لايحه الحاق ايران به کنوانسيون بين‌المللي مقابله‌ با تأمين ‌مالي تروريسم (CFT) در مجلس، براي برخي نمايندگان ارسال شده بود. البته لحن آن پيامک‌ها با يکديگر متفاوت بود؛ يکي نصيحت‌گونه و ديگري هم تهديدآميز، اما فحواي همه آنها يک چيز بود؛ اين لايحه نبايد تصويب شود. نهايتا روز بررسي اين لايحه در مجلس، نامه‌اي تهيه شد که درخواست مسکوت‌ماندن دوماهه اين لايحه را داشت که با 138 رأي موافق و 103 رأي مخالف تصويب شد و براي دو ماه از صحن بيرون رفت. اين نامه با ابتکار «غلامرضا تاجگردون»، نماينده گچساران، نوشته شد و بسياري از نمايندگان عضو فراکسيون ولايي که در روز بررسي طومارهايي عليه اين لايحه تهيه کرده بودند، حمايت بي‌دريغي از آن داشتند.

«عليرضا رحيمي»، عضو هيئت‌رئيسه مجلس، هم يکي، دو روز پس از اين اتفاقات مجلس، در توييتي نوشت: «امروز از گزارش پيامک‎هاي حاوي تهديد و توهين به نمايندگان در حضور دکتر لاريجاني مشخص شد مرکز طراحي و ساماندهي پيامک‎ها عليه نمايندگان و مجلس (با هدف رد لايحه مقابله با تأمين مالي تروريسم) شهر مشهد بوده است».

از سوي ديگر «جواد کريمي‌قدوسي»، نماينده مشهد، درباره اين موضوع به «خبرآنلاين» گفته بود که «اين يک بحث سياسي است که زنجيره‌اي‌ها و اميدي‌ها آن را مطرح مي‌کنند». او افزود: «من نمي‌دانم صحت دارد يا نه!».

معاون پارلماني رئيس‌جمهوري:  بررسي منشأ ارسال پيامک‌ها در حوزه صلاحيت من نيست

در اظهارنظري ديگر درباره اين پيامک‌ها، معاون پارلماني رئيس‌جمهوري به «ايسنا» گفته که «بخش‌هاي آشکار بحث‌هاي مجلس مربوط به من است و بخش‌هاي پنهان مجلس مربوط به دستگاه‌هاي ذي‌ربط بوده و از صلاحيت ما در دولت خارج است». او افزود: «تعدادي از نمايندگان در جريان بررسي لايحه مقابله با تأمين مالي تروريسم به من گفتند که عده‌اي به دفاترمان در شهرستان‌ها مراجعه و ما را تهديد کرده‌اند و بعضا هم گفتند براي ما پيامک‌هاي تهديدآميز ارسال شده است. من اين مقدار خبر دارم، ولي بررسي منشأ ارسال پيامک‌ها در حوزه صلاحيت من نيست».

«حسينعلي اميري» با اشاره به اينکه «نمايندگان دولت در سطح کارشناس، معاون وزير، وزير و معاون رئيس‌جمهور کاملا اين آمادگي را دارند که با حضور در کميسيون‌ها، فراکسيون‌ها و صحن علني مجلس به سؤال، ابهام و ايراد نمايندگان به اين لايحه پاسخ دهند»، گفت: «دولت در تهيه اين لايحه مانند ساير لوايح مصالح کشور را در نظر گرفته است. اين لايحه در شوراي عالي امنيت ملي، قوه قضائيه و دولت بحث و بررسي شده است. همه کارهاي کارشناسي در تهيه اين لايحه انجام شده است با اين حال اگر نمايندگان همچنان سؤال يا ابهامي دارند، دولت آماده پاسخ‌گويي به آنهاست».

در همان روز بررسي اين لايحه، «مصطفي کواکبيان»، نماينده تهران، در نطق موافقتش با اين لايحه از دريافت 600 پيامک خبر داد و گفت: «از افطار ديشب تا سحر و تا امروز بالاي 600  پيامک براي من ارسال شده است و البته دست بسيج دانشجويي و تشکل‌هاي دانشجويي درد نکند که دغدغه کشور را دارند. اما من به آنها مي‌گويم که احتمال بدهيد بنده هم جانباز انقلاب باشم و برادر شهيد».

لعنت خدا بر وطن‌فروشان

پيش از اين «قاسم ميرزايي‌نيکو»، نماينده مردم دماوند در مجلس، درباره محتواي پيامک‌ها به «شرق» گفته بود: «مثلا اين بود که بايد در پيشگاه مردم پاسخ‌گو باشيد! من هم جواب مي‌دادم شما مي‌داني FATF چيست؟ که در پاسخم گفتند که حالا تو باسواد شدي از من داري سؤال مي‌پرسي؟... درباره ردصلاحيت اين‌گونه مي‌گفتند که اين کاري را که شما مي‌کنيد، مجلس ششم انجام داد و نتيجه‌اش را ديد؛ شما مجلس ششمي نشويد!».

علي لاريجاني هم ارسال پيامک‌هاي تهديدآميز به نمايندگان را «توهين‌آميز» دانسته و گفته بود: «ارسال پيامک تهديدآميز به نمايندگان ممکن است موجب شود نمايندگان نتوانند در موضوعات مختلف تفکر کنند لذا ما در هيئت‌رئيسه اين موضوع را بررسي مي‌کنيم که چطور شماره‌هاي نمايندگان در اختيار اين افراد قرار گرفته و براي آن تمهيدي خواهيم کرد».

در متن برخي پيامک‌هاي ارسالي به برخي نمايندگان که خبرآنلاين آن را منتشر کرده، نوشته شده: «سلام و درود خداوند بر نمايندگاني که مانع تصويب قرارداد استعماري FATF شده و خواهند شد و لعنت خدا تا روز قيامت بر وطن‌فروشاني که براي تصويب اين مصوبه ذلت‌بار و ننگين تلاش مي‌کنند».

منبع: شرق

نظر شما