شناسهٔ خبر: 26170852 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون رئیس کارگروه اول IPCC تشریح کرد

جزئیات تغییر اقلیم و افزایش دمای زمین به دست انسان/ بحران گازهای گلخانه‌ای تا 30 سال آینده

معاون رئیس کارگروه اول IPCC گفت:‌ اگر به روند انتشار گازهای گلخانه‌ای ادامه دهیم، ظرف 15 تا 30 سال آینده همه چیز را تمام می‌کنیم و نمی‌توانیم افزایش دمای جهان را به 2 درجه محدود کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نشست اطلاع‌رسانی و آموزشی هیأت بین‌الدولی تغییر اقلیم امروز در محل سازمان هواشناسی در تهران برگزار شد.

در این مراسم معاون رئیس کارگروه اول IPCC اظهار داشت: در همه جای دنیا تأثیرات تغییر اقلیم را مشاهده کرده‌ایم و همه اقیانوس‌ها، قاره‌ها، کشورهای فقیر و غنی تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته‌اند.

ادوین الدرین ادامه داد: تأثیر این تغییر اقلیم در آب‌های آشامیدنی، اقیانوس‌ها، یخچال‌ها، سلامت، بهداشت و اقتصاد مؤثر است.

وی با طرح این سوال که گازهای گلخانه‌ای از کجا می‌آید، توضیح داد:‌انتشارات سوخت‌های فسیلی در مجموعه داده‌ها مشخص شده‌اند، از سال 2000 تا 2010 میلادی گازهای گلخانه‌ای بیشتر منتشر شد که به خاطر انتشارات دی اکسید کربن CO2 بوده است.

معاون رئیس کارگروه اول IPCC اظهار داشت: سیاست‌گذاران ما به ما نشان دادند، حد افزایش دما نمی‌تواند 2 درجه بیشتر باشد، از سال‌های 1870 تا 2016 میزان 565، TIC کربن تولید شده است و اگر بخواهیم آن 2 درجه را حفظ کنیم، باید آن 2 درجه را محدود کنیم.

معاون رئیس کارگروه اول IPCC اضافه کرد: اگر به روند انتشار گازهای گلخانه‌ای ادامه دهیم، ظرف 15 تا 30 سال آینده همه چیز را تمام می‌کنیم و نمی‌توانیم افزایش دمای جهان را به 2 درجه محدود کنیم.

ادوین الدرین ادامه داد: اگر کاهش عمیق انتشارات گازهای گلخانه‌ای نداشته باشیم، خشکی‌ها بیشتر می‌شود.

وی بیان کرد: در این حوزه سه روش پیش روی ماست، اول آنکه گام‌هایی را برداریم که مقررات تغییرات در سطح فعالیت‌های بشری کمتر به تغییر اقلیم منجر شود که اگر این کار را نکنیم، دما افزایش می‌یابد.

معاون رئیس کارگروه اول IPCC افزود: همچنین باید خود را تطبیق دهیم و گام‌هایی برداریم، تا تأثیرات تغییر اقلیم را کاهش دهیم، زیر هر چه دما افزایش یابد قدرت تطبیق ما کاهش می‌یابد.

وی تأکید کرد:‌ اگر نتوانیم خود را با این وضع تطبیق دهیم، دچار مشکل می‌شویم.

معاون رئیس کارگروه اول IPCC بیان کرد: ما شواهدی داریم که انسان بر تغییر اقلیم مؤثر است و شکی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/ب

نظر شما